PRESS: TVP zarobiła 600 tys. zł na reklamach wyborczych

opublikowano: 2002-10-29 09:52

Ponad 600 tys. zł zarobiła TVP na emisji ogólnopolskich płatnych reklam wyborczych. Najbardziej przyczyniła się do tego Liga Polskich Rodzin, wykupując 73 spoty za ok. 370 tys. zł.

– Telewizja publiczna sprzedawała komitetom czas reklamowy na podstawie cennika sierpniowego, aktualnego w dniu ogłoszenia wyborów samorządowych. Średni rabat w przypadku TVP 1 i TVP 2 wyniósł 40 proc., w przypadku TVP 3 – 20 proc. TVP 1 zarobiła brutto 706 tys. zł, TVP 2 ok. 250 tys. zł, TVP 3 prawie 60 tys. zł – mówi Jadwiga Kozień z Biura Reklamy TVP. Po uwzględnieniu rabatów daje to kwotę ponad 600 tys. zł. Niezależnie od kampanii ogólnopolskiej, lokalne komitety wykupywały czas reklamowy w regionalnych ośrodkach TVP.

Oprócz Ligi Polskich Rodzin (tylko ona była obecna w paśmie ogólnopolskim TVP 3) w telewizji publicznej można było zobaczyć 21 spotów Samoobrony (276 tys. zł według cenników) i 19 spotów PSL (220 tys. zł). Według AGB Polska PSL wykupiło ponadto 11 reklamówek w Polsacie, a Liga Polskich Rodzin reklamowała się w TVN-ie (10 emisji). (JAR)

PRESSERWIS