PwC: Rynki indyjski i chiński wyzwaniem dla firm technologicznych

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 24-10-2005, 14:25

Firmy technologiczne uważają, że najważniejszym wyzwaniem jest dla nich szybki rozwój gospodarki indyjskiej, chińskiej i powrót Europy na ścieżkę wzrostu gospodarczego - wynika z udostępnionego w poniedziałek PAP badania "Technology Executive Connections" firmy PricewaterhouseCoopers (PwC).

Firmy technologiczne uważają, że najważniejszym wyzwaniem jest dla nich szybki rozwój gospodarki indyjskiej, chińskiej i powrót Europy na ścieżkę wzrostu gospodarczego - wynika z udostępnionego w poniedziałek PAP badania "Technology Executive Connections" firmy PricewaterhouseCoopers (PwC).

    Ankieta przeprowadzona wśród 126 menedżerów ds. technologii w 34 krajach Europy, Azji i Ameryki wskazuje, że możliwość działania na szybko rozwijających się rynkach: indyjskim, chińskim i europejskim, jest traktowana przez firmy technologiczne jako największa szansa rozwoju biznesu w ciągu najbliższych 10 lat.

  Technologicznie istotne jest łączenie usług telekomunikacyjnych i informatycznych w tzw. usługi konwergentne, oferujące zarówno dostęp do głosu, jak i obrazu czy danych.

    W horyzoncie krótko- i średnioterminowym dla samych firm najważniejsza jest intensywna konkurencja i ostra walka o utalentowanych pracowników, z jaką mają już teraz do czynienia. Dotyczy to zwłaszcza małych i średnich firm technologicznych, które obecnie muszą walczyć z ekspansją swoich wielkich konkurentów nawet na rynkach, które dotąd tradycyjnie uważały za swoje, czyli rynkach usług i sprzętu dla małego i średniego biznesu. Jednak, według ankiety, małe firmy mają na rynku spory kredyt zaufania.

    "Aż 75 procent respondentów globalnego badania stwierdza, że mniejsze organizacje mają większe szanse na opracowanie przełomowych produktów lub modeli biznesu" - pisze w omówieniu wyników badania Piotr Świątek z zespołu ds. sektora technologii, telekomunikacji, mediów i rozrywki w polskim oddziale PricewaterhouseCoopers.

    Co zaskakujące, negatywne zjawiska, takie jak globalny terroryzm, wzrastające ceny energii i cyberterroryzm, nie zaprzątają szczególnie uwagi menedżerów ds. technologii. Zapytani o to, które trendy obserwowane w ciągu następnej dekady będą za 100 lat uznane za najistotniejsze, menadżerowie w większości wybrali: rozwój internetu, wzrost potęgi Chin i wzmocnienie świadomości klientów wynikającej z dostępu do informacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane