Trybunał Sprawiedliwości UE uznał, że rząd Włoch, który wsparł finansowo krajowe linie, dyskryminował innych przewoźników. To kolejna wygrana Irlandczyków.
24 maja TSUE zdecydował, że 130 mln EUR pomocy publicznej udzielonej przez rząd Włoch krajowym przewoźnikom dyskryminowało inne linie lotnicze. Pomoc dostały wyłącznie linie mające licencję wydaną przez włoski urząd. Ryanair, który jest największym przewoźnikiem we Włoszech, nie mógł się ubiegać o subsydia i oddał sprawę do sądu w 2021 r.
Od początku pandemii Komisja Europejska (KE) zatwierdziła pomoc publiczną dla ponad 20 przewoźników lotniczych na ponad 40 mld EUR. Ryanair, który skorzystał wyłącznie z pomocy na utrzymanie miejsc pracy oraz dostał na rok 600 mln GBP pożyczki, a w 2020 r. zanotował 1 mld EUR straty, zaskarżył pomoc dla ponad 20 przewoźników, m.in. Lufthansy, KLM, Air France, SAS i LOT-u. Polski rząd dostał w grudniu 2020 r. zgodę Komisji Europejskiej na udzielenie pomocy publicznej narodowemu przewoźnikowi, który dostał 1,8 mld zł pożyczki z PFR i 250 mln EUR dokapitalizowania.
10 maja tego roku TSUE uznał za nielegalną pomoc dla Lufthansy i SAS. Niemiecki rząd dokapitalizował Lufthansę kwotą 6 mld EUR, a szwedzki i duński dokapitalizowały SAS kwotą 1 mld EUR.