Salesbook doinwestowany przez fundusz założyciela Veracompu

ANB
opublikowano: 2022-01-25 15:29

Level2 Ventures zainwestował w Salesbooka, platformę do zarządzania procesem sprzedaży bezpośredniej. Korzysta z niej ponad 50 tys. sprzedawców i menedżerów na całym świecie.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • co zyskuje Salesbook na wprowadzeniu do biznesu kolejnego inwestora
  • na jakich rynkach w 2022 r. spółka postawi pierwsze biznesowe kroki
  • jakie firmy dziś już korzystają z Salesbooka
  • jak firma przygotowuje się do kolejnej inwestycji, już na poziomie rundy A

Salesbook zamknął właśnie tzw. rundę late seed. Pieniądze na rozwój rodzimej spółki wyłożył prywatny fundusz Level2 Ventures, stworzony i prowadzony przez Adama Rudowskiego, założyciela, byłego właściciela i prezesa Veracompu, i Piotra Pawłowskiego, doświadczonego menedżera z branży ITC. Wartość transakcji nie została ujawniona. Wiadomo natomiast, że Level2 Ventures inwestuje w pojedyncze projekty od 250 tys. do 1,5 mln EUR.

Rosną w siłę
Rosną w siłę
Przedstawiciele Salesbooka - Dariusz Nawojczyk (dyrektor ds. marketingu, od lewej) i Jacek Maciak (prezes), mają powód do świętowania. Ich biznes otrzymał wsparcie od kolejnego inwestora.
gorajka foto studio

Salesbook oferuje cyfrowe narzędzia, udostępniane w modelu SaaS, wspomagające i automatyzujące pracę przedstawicieli handlowych. Systemem zawiera m.in. panel umożliwiający sprzedawcy prezentację firmy, kalkulator oferty, opcję podpisania umowy (także online), CRM, funkcję raportowania pozwalająca na analizę pracy handlowców w czasie rzeczywistym. Z aplikacji korzysta ponad 50 tys. sprzedawców i menedżerów. Na liście klientów Salesbooka są np. OVB, Fortum, Energa, Orange, Mercedes-Benz, Edison.

- Zdecydowaliśmy się zainwestować w Salesbooka, ponieważ to pierwsze znane nam narzędzie, które wprowadza do klasycznej sprzedaży automatyzację i analitykę kojarzoną do tej pory z rynkiem e-commerce. Potencjał Salesbooka został dostrzeżony także przez rynek, co przełożyło się na dwukrotny wzrost sprzedaży w 2021 r. oraz rosnącą dynamikę pozyskiwania nowych klientów – zaznaczył Piotr Pawłowski, partner zarządzający w Level2 Ventures.

Spółka ma ambicje rozszerzenia skali działalności i umocnienia swojej pozycji poza Polską.

– Jesteśmy obecni w Polsce, Niemczech i Singapurze. W 2022 r. skupimy się na wprowadzeniu Salesbooka na rynki Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, które postrzegamy jako priorytetowe w budowaniu wartości spółki na obecnym etapie – mówi Jacek Maciak, CEO Salesbook.

Poznaj program warsztatu “Inwestycje w spółki portfelowe ASI - umowy inwestycyjne” >>

Firma w najbliższym czasie postawi także na rozbudowę portfolio technologicznych rozwiązań skierowanych do przedstawicieli dla branż ICT, healthcare, HR i produkcyjnej.

Inwestycja Level2 Ventures stanowi element strategii zwiększenia skali i zakresu działania spółki, a tym samym podniesienia jej wartości przed już planowaną rudną A. Przypomnijmy, wcześniej w start-up zainwestował fundusz SpeedUp Innovation (część SpeedUp Group) oraz rodzima sieć aniołów biznesu Cobin Angels.