Spółdzielcy zrzeszeni w organizacji handlowej „Społem” rozpoczęli prace nad konsolidacją sklepów. Pierwsze 900 zacznie funkcjonować w ramach nowego modelu biznesowego jesienią 2006 roku.
- Podczas ostatniego zjazdu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem”, spółdzielcy podjęli decyzję o konsolidacji naszej sieci. Uzgodniliśmy, że ze względu na skalę przedsięwzięcia nasze prace będą przebiegały etapami – powiedział Jerzy Rybicki, Prezes Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem”.
Konsolidacja sklepów „Społem” ma zmienić dotychczasowy system zarządzania.
- W nowej strukturze organizacyjnej role centrali zakupowej powierzono Krajowej Agencji Handlowej "Społem” (KAH), która odpowiada także za obsługę logistyczną sieci, ustalanie wspólnej polityki cenowej oraz wdrożenie jednolitej strategii marketingowej – głosi komunikat.
Spowodowanie, że spółdzielcy i producenci będą współpracowali tylko z jednym partnerem – KAH – ma ułatwić dystrybucję towarów oraz obniżyć jej koszty. W 2007 roku, w miarę zwiększenia zaplecza logistyczno - handlowego, planowane jest przyłączenie do sieci kolejnych kilkuset placówek, a w perspektywie następnych 2-3 lat pozostałych sklepów „Społem” oraz włączenie do niej również innych form spółdzielczości.
Sieć „Społem” ma ponad 4 tys. sklepów detalicznych o łącznej powierzchni sprzedażowej ponad 725 tys. metrów kwadratowych. Zatrudnia ok. 50 tysięcy ludzi. W 2005 roku jej sklepy osiągnęły łączny obrót ponad 7,09 mld zł, co daje im drugą pozycję w rankingu wszystkich firm handlu detalicznego działających w Polsce.
MD