Redan przedstawił wyniki sprzedaży spółek grupy kapitałowej w kwietniu. Troll Market zarządzający marką Troll zanotował wzrost wskaźnika sprzedaży z 1 metra kwadratowego do 622 zł w porównaniu z 607 zł w kwietniu ubiegłego roku, przy jednoczesnym spadku marży brutto na sprzedaży do 64 proc. (rok wcześniej 67 proc.).
- Uwzględniając znaczący przyrost placówek handlowych z 21 do 29 na koniec kwietnia, świadczy to o właściwym kierunku rozwoju marki – informuje spółka. Sieć Textilmarket zanotowała 27 proc. przyrost przychodów ze sprzedaży z 1 metra kwadratowego.
- Jest to efektem systematycznie prowadzonych prac nad poszerzeniem i uatrakcyjnieniem asortymentu oferowanych produktów oraz likwidacją niskoobrotowych sklepów – informuje spółka. Najbardziej poprawiły się wyniki sprzedaży w sieci salonów Top Secret. W kwietniu sprzedaż na 1 metr kwadratowy wzrosła do 518 zł z 324 zł w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
- Prowadzone w ubiegłym roku prace nad strategią marki przynoszą pierwsze efekty – informuje zarząd Redanu.
Zwraca uwagę, że dodatkowo na wzrost sprzedaży wpłynęło również zakończenie w pierwszym kwartale procesu likwidacji najmniej rentownych sklepów. Marża na sprzedaży uległa obniżeniu o 6 punktów procentowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
MD