Studio gier liczy na społeczność

Szymon Maj
opublikowano: 07-08-2019, 22:00

Pentacle celuje w 1,5 mln zł. Przez 13 dni inwestorzy wyłożyli 800 tys. zł.

Założone w 2016 r. studio ma na swoim koncie pierwszy tytuł, który uzyskał wsparcie od społeczności na Kickstarterze w wysokości 18 tys. USD. W ramach crowdfundingu na FindFunds chce zebrać znacznie więcej, bo 1,5 mln zł. Firmę wyceniono na 10 mln zł.

— Przez crowdfunding spółka ma możliwość dotarcia do dużej liczby inwestorów indywidualnych oraz instytucjonalnych, ograniczając formalności do minimum. Jest to również szansa na wypromowanie wśród inwestorów, co zwiększy naszą wiarygodność przed debiutem rynkowym. Jeśli chodzi o platformę, to kierowaliśmy się doświadczeniem FindFunds, która patrząc na wcześniejsze skuteczne kampanie, ma kontakt z szerokim gronem inwestorów zainteresowanych producentami gier — mówi Paweł Cincio, prezes Pentacle.

W czerwcu 2020 r. spółka planuje wydać grę „Trans-Siberian Railway Simulator”, która jest symulatorem kolei, na platformę Steam i platformy konsolowe. Przewidywana sprzedaż w dniu premiery to około 100 tys. kopii, a planowana cena — 24,99 USD za egzemplarz.

— Obecnie liczba zapisów na najnowszą grę wynosi około 30 tys., liczymy, że do premiery liczba ta zostanie podwojona lub potrojona — mówi Paweł Cincio.

Spółka na lata 2020-21 prognozuje przychody na poziomie 0,7-2,2 mln USD ze sprzedaży samego tytułu o kolejach. W tych wyliczeniach uwzględniono prowizję platformy Steam i wydawcy. Na rynku dostępna jest pierwsza eksperymentalna gra spółki — „The Works of Mercy". Jest to thriller psychologiczny, który jednak uzyskał sporo negatywnych recenzji na Steamie.

— Wpływ netto z tej produkcji wynosi około 30 tys. zł. Tytuł nie spotkał się z pozytywnym odbioremgraczy, ale szybko wyciągnęliśmy wnioski i zmieniliśmy kierunek działania. Zainteresowanie graczy produkcją „Trans-Siberian Railway Simulator” pokazuje, że był to słuszny krok — uważa Paweł Cincio.

Spółka w 2018 r. osiągnęła przychody w wysokości 244 tys. zł.

— W ubiegłym roku spółka poniosła stratę netto w wysokości nieco ponad 16 tys. zł, rok wcześniej ponad 7 tys. złotych. Przychody ze sprzedaży gier w tym okresie wyniosły ponad 30 tys. zł — dodaje Paweł Cincio. Częściowym udziałowcem spółki (64 proc.) jest notowany na GPW PlayWay, producent i wydawca gier.

— PlayWay wspiera nas swoim doświadczeniem praktycznie w każdym aspekcie działalności spółki. Dodatkowo zapewnia nam marketing, szeroką bazę klientów i wydaje nasze gry. Funkcjonowanie w ramach grupy PlayWay zdecydowanie zwiększa nasze szanse na sukces — dodaje prezes Pentacle, do którego należy 20 proc. udziałów.

Plan rozwoju spółki zakłada wydawanie minimum trzech gier rocznie. W 2020 r. Pentacle planuje także zadebiutować na New-Connect. Oprócz tworzenia głównego tytułu spółka pracuje nad kolejnymi dwoma tytułami o tematyce transportu, napraw i przetrwania.

REKOMENDACJE

Analityk o PlayWayu

Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ, wydał rekomendację „trzymaj” dla akcji PlayWaya, a cenę docelową podniósł o 2 proc. do 186,4 zł. Ekspert oczekuje, że spółka w 2019 r. wypracuje 108,8 mln zł przychodów (o 38 proc. więcej niż w ubiegłym roku) i 49,2 mln zł zysku netto. 30 września spółka opublikuje wyniki za II kw. br., w którym wydała 4 nowe tytuły i jeden dodatek do gry (DLC). Raport DM BOŚ opublikowano 31 lipca br. Jest dostępny na stronie brokera.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu