Inwestycja Toyoty to największa w historii tego typu inwestycja producenta samochodów w firmę z globalnego sektora usług transportu pasażerskiego, podkreśla działający na rynku od sześciu lat startup.

Jest to także najnowsza współpraca między globalnym producentem samochodów a firmą technologiczną, ponieważ firmy, które oferują usługi przewozów pasażerskich dominują w szybko rozwijającej się dziedzinie usług mobilnych, zwiększając przyszłościowe ryzyko, gdzie własność samochodu zmniejsza się na korzyść takich usług.
Japoński Softbank Group Corp w zeszłym miesiącu ogłosił, że zainwestuje 2,25 mld USD w autonomiczny pojazd Cruise koncernu General Motors, a Fiat Chrysler Automobiles i Jaguar Land Rover Automotive zgodziły się dostarczać pojazdy dla Waymo, spółki-córki Alphabet, która zajmuje się autonomicznymi samochodami.
Inwestycja Toyoty pozwoli Grabowi rozszerzyć zakres usług online i offline, takich jak dostawy żywności i płatności cyfrowe, w głąb regionu Azji.
Grab zostanie wyceniony na nieco ponad 10 mld USD po wejściu kapitału japońskiego potentata motoryzacyjnego.