Best Global Brands to przygotowywane corocznie przez firmę Interbrand zestawienie najbardziej cenionych marek na świecie. Od lat prym w tym zestawieniu wiodą firmy technologiczne. Nie inaczej jest w tym roku. Za najcenniejszą markę (o wartości blisko 502,7 mld USD) uznano Apple’a. Drugie miejsce (ponad 316,6 mld USD) przypadło w udziale Microsoftowi. Pierwszą nietechnologiczną marką ujętą w zestawieniu jest sklasyfikowany na trzeciej pozycji Amazon (ponad 276,9 mld USD). Natomiast pierwszą motoryzacyjną jest Toyota. Jej wartość oszacowano na ponad 64,5 mld USD, co daje jej 6. pozycję w rankingu ogólnym.
Toyota dostarcza auta do klientów w ponad 170 krajach i regionach, co czyni ją największym ich producentem na świecie. W 2022 r. japoński koncern sprzedał 10,5 mln toyot, lexusów, daihatsu oraz hino, utrzymując poziom z 2021 r. Kolejny rok z rzędu swoją siłę udowodniła marka Toyota — globalna sprzedaż aut pod tą marką przekroczyła 9,5 mln.
W opinii ekspertów firmy Interbrand za sukcesem Toyoty stoi przede wszystkim zdywersyfikowana gama modelowa.
Do tegorocznego zestawienia 100 najcenniejszych marek na świecie zakwalifikowało się jeszcze 12 producentów aut. Wiceliderem w branży jest Mercedes-Benz (61,4 mld USD), a na trzecim miejscu znalazło się BMW (blisko 51,2 mld USD).

