"W ocenie zarządu, popartej analiza prawną i ekonomiczną, jest to jedyna szansa na uratowanie idei roweru metropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronę środków publicznych przeznaczonych na finansowanie tego projektu" - podano w komunikacie, zamieszczonym na stronie internetowej gdańskiego Urzędu Miasta.

Jak podkreślono, zarząd obszaru dawał NB Tricity sp. z o.o. wiele szans i wyznaczał liczne dodatkowe terminy, na wykonanie warunków umowy tj. dostarczenie kolejnych transz rowerów oraz zapewnienie poprawnego działania systemu.
"Kolejne przedłużone terminy, wskazywane i obiecywane przez NB nie zostały jednak dotrzymane" - poinformowano.
W ocenie OMGGS, nie ma szans na uzdrowienie współpracy.
Do tej pory OMGGS zapłaciła spółce NB Tricity 9,76 mln zł. Wartość stacji rowerowych to ok. 3,9 mln zł, rowerów - ok. 3,6 mln zł, a systemu IT - Ok. 650 tys.
"Wystąpiliśmy też do banku obsługującego NB Tricity o przelanie na nasze konto ponad 4 mln zł gwarancji bankowej. Dzisiejszą decyzją ochraniamy więc publiczne środki" - podano.
Własnością OMGGS pozostają 1224 rowery i 660 stacji postoju, system IT do zarządzania, aplikacja i strona internetowa. Zgodnie z umową, NB Tricity powinien przekazać OMGGS dostępy do aplikacji.
Stowarzyszenie wezwało NB Tricity do zapłaty kary umownej w wysokości 8 mln zł z tytułu odstąpienia ud umowy w terminie 3 dni.
Spółka NB Triticty poinformowała o przygotowywaniu wniosku o ogłoszenie upadłości.negocjacje ze Stowarzyszeniem dotyczące możliwości zmiany stanowiska Stowarzyszenia co do przedłożonego planu restrukturyzacyjnego i propozycji układowych nie zakończyły się pozytywnie, co tym samym powoduje niemożliwość zawarcia układu z wierzycielami.