Trwa fatalna passa berlińskiego lotniska

Prawdziwe fatum ciąży od lat nad powstającym nowym berlińskim lotniskiem w Schoenefeld. Mimo że pierwotny termin oddania portu lotniczego Berlin-Brandenburg (BER) do użytku wyznaczony był na 2012 r. a następnie kilkakrotnie przekładany, wszystko wskazuje na to, że mimo zapewnień nie uda się go otworzyć nawet w 2017 r. Tym razem na przeszkodzie stanęły… ściany. A właściwie specyfikacja części z nich.

Jak informuje portal „The Local”, trzeba będzie wymienić 600 nieprawidłowo zbudowanych ścian, które miały mieć w zamysle projektantów charakter przeciwpożarowy.

Zobacz więcej

Berlin Brandenburg Airport (BER) Klaus-Dietmar Gabbert/dapd/FORUM

Znaleźliśmy wiele ścian, które są zdefiniowane jako ściany bezpieczeństwa pożarowego, ale nie zostały wykonane w odpowiadającej temu technologii i nie spełniają takich wymogów -  powiedział Karsten Muehlenfeld dyrektor feralnego lotniska.

Jak szacują eksperci zmiany i konieczne poprawki mogą opóźnić zakończenie budowy BER nawet o cztery miesiące. Trzeba bowiem zburzyć i wybudować od nowa zakwestionowane mury, gdyż  - jak podkreśla Muehlenfeld, powstały one z niewłaściwych materiałów. Ma jednak nadzieję, że w przypadku niektórych wystarczy jedynie przebudowa.

Co istotne, nawet jeśli w końcu jakimś cudownym trafem uda się oddać tę inwestycję do użytku, nie rozwiąże ona problemów lotniskowych największego niemieckiego miasta. Choć bowiem port lotniczy w Schoenefeld obliczony został na obsługę nawet 27 mln pasażerów rocznie, jednak – jak szacują specjaliści – już teraz, na obecne uwarunkowania, jest to zbyt mała pojemność. Tymczasem dwa istniejące berlińskie porty lotnicze Tegel i stary w Schoenefeld są dramatycznie przeciążone. 

Koszt budowy nowego portu lotniczego ma wynieść co najmniej 5,4 mld EUR, co jest wartością niemal dwukrotnie większą, niż pierwotnie zakładano. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Trwa fatalna passa berlińskiego lotniska