W trzecim kwartale w Rosji wydatki na reklamę internetową wynosiły 41 mld rubli (2,51 mld zł). W tym samym czasie na reklamę telewizyjną wydano 36,5 mld rubli, poinformowały Wiedomosti.
W okresie styczeń-wrzesień wydatki na reklamę w Internecie sięgnęły 115-116 mld rubli (7,05-7,11 mld zł) i były o 23 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wydatki na reklamę telewizyjną sięgnęły w tym samym czasie 116-117 mld rubli, ale rosły tylko o 13 proc. Łącznie rosyjski rynek reklamowy osiągnął wartość 258 mld rubli w okresie dziewięciu miesięcy roku.
Aleksiej Kowyłow, szef rosyjskiego stowarzyszenia agencji reklamowych poinformował, że w tym roku rynek reklam w mediach w Rosji może osiągnąć rekordową wartość 400 mld rubli i wzrosnąć o 14 proc., najwięcej od 2011 roku.