Węgrzy rosną nad Wisłą

Dominika MasajłoDominika Masajło
opublikowano: 2019-08-11 22:00

Cordia Polska wchodzi do nowych miast i planuje zwiększyć sprzedaż mieszkań do tysiąca rocznie.

Cordia Polska należąca do grupy Futureal pierwszą inwestycją mieszkaniową zadebiutowała sześć lat temu w Krakowie. Obecnie poza stolicą Małopolski węgierski deweloper działa także w Warszawie, a pod koniec tego roku planuje wystartować z realizacją dwóch inwestycji w Trójmieście. W Gdańsku wzniesie osiedle na 300 mieszkań, w Sopocie na ok. 130 lokali. Ruszy też z trzema innymi projektami: jednym w Krakowie i dwoma w Warszawie. Jednym z nich jest inwestycja Horyzont Praga na warszawskiej Pradze-Południe. Spółka rozpoczęła już budowę i jeszcze w tym roku lokale trafią na sprzedaż. To druga inwestycja dewelopera na stołecznym rynku.

Due diligence:
Due diligence:
Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający w Cordia Polska, podmiotu, który przeprowadzi due diligence Polnordu.
Fot. Marek Wiśniewski

— Zbudujemy 18-poziomowy budynek na 164 mieszkania. Lokale trafią do sprzedaży jeszcze w sierpniu tego roku. Gotowy budynek przekażemy właścicielom w 2021 r. — zapewnia Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający w Cordia Polska.

Na celowniku ma też Wrocław.

— Nie chcemy ograniczać się do dwóch, trzech miast. Mierzymy wysoko, chcemy stać się deweloperem ogólnopolskim. W Trójmieście, poza Gdańskiem i Sopotem, mamy zabezpieczone w ramach umów przedwstępnych jeszcze kilka innych działek. Niedawno podjęliśmy decyzję o ekspansji do nowego miasta — Wrocławia. Jesteśmy na etapie poszukiwania tam dobrze skomunikowanych gruntów — mówi Michał Melaniuk.

Dodaje, że firma poza budowaniem solidnego banku ziemi dba o wysokiej jakości wykończenie projektów.

— Staramy się, aby zarówno lokalizacja, jaki i efekt, czyli wybudowany blok, były atrakcyjne, komfortowe i cieszyły naszych klientów. Pracujemy, aby stać się modelową marką w naszym segmencie, który roboczo nazywamy podwyższonym średnim — mówi Michał Melaniuk.

Na węgierskim rynku Cordia jest wiodącym deweloperem. Rokrocznie sprzedaje około tysiąca mieszkań. Podobny wynik chce osiągnąć w Polsce.

— Naszą ambicją jest, aby w miastach, w których jesteśmy obecni, zwiększyć poziom sprzedaży i oferować co najmniej dwa projekty jednocześnie. Nasze plany na ten rok zakładają zwiększenie sprzedaży o 45 proc. w stosunku do ubiegłego. W niedalekiej przyszłości planujemy sprzedawać mieszkania na poziomie 1 tys. rocznie — zapowiada dyrektor zarządzający w Cordia Polska.

Eksperci oceniają plan jako realny.

— Deweloperzy wchodzący na nowe rynki często przyjmują tzw. strategię małych kroków. Na początku realizują niewielkie inwestycje, aby sprawdzić chłonność i kondycję rynku. Po wstępnym rozeznaniu i udanym zakończeniu kilku inwestycji poszerzają obecność o nowe miasta i realizują większe projekty. Właśnie taką taktykę przyjęła Cordia w Polsce. Jest to na razie mały gracz, ale jego założenia sprzedażowe nie są niemożliwe. Przy dobrym i obmyślonym planie ma szansę sprzedawać 1 tys. lokali rocznie — uważa Aleksander Skirmuntt, dyrektor ds. rynku pierwotnego w Maxon nieruchomości.

Dla porównania: lider w Polsce, Dom Development, sprzedał w ubiegłym roku 3,6 tys. mieszkań.