Węgrzy rosną nad Wisłą

opublikowano: 11-08-2019, 22:00

Cordia Polska wchodzi do nowych miast i planuje zwiększyć sprzedaż mieszkań do tysiąca rocznie.

Cordia Polska należąca do grupy Futureal pierwszą inwestycją mieszkaniową zadebiutowała sześć lat temu w Krakowie. Obecnie poza stolicą Małopolski węgierski deweloper działa także w Warszawie, a pod koniec tego roku planuje wystartować z realizacją dwóch inwestycji w Trójmieście. W Gdańsku wzniesie osiedle na 300 mieszkań, w Sopocie na ok. 130 lokali. Ruszy też z trzema innymi projektami: jednym w Krakowie i dwoma w Warszawie. Jednym z nich jest inwestycja Horyzont Praga na warszawskiej Pradze-Południe. Spółka rozpoczęła już budowę i jeszcze w tym roku lokale trafią na sprzedaż. To druga inwestycja dewelopera na stołecznym rynku.

Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający w Cordia Polska, twierdzi, że jego
firma nie narzeka na braki gruntów. Dodaje, że lepiej, jeśli popyt na nie jest
duży, bo to oznacza, że deweloperzy mają klientów, niż gdyby miało nie być chętnych
na mieszkania i nowe tereny.
Zobacz więcej

COŚ ZA COŚ:

Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający w Cordia Polska, twierdzi, że jego firma nie narzeka na braki gruntów. Dodaje, że lepiej, jeśli popyt na nie jest duży, bo to oznacza, że deweloperzy mają klientów, niż gdyby miało nie być chętnych na mieszkania i nowe tereny. Fot. Marek Wiśniewski

— Zbudujemy 18-poziomowy budynek na 164 mieszkania. Lokale trafią do sprzedaży jeszcze w sierpniu tego roku. Gotowy budynek przekażemy właścicielom w 2021 r. — zapewnia Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający w Cordia Polska.

Na celowniku ma też Wrocław.

— Nie chcemy ograniczać się do dwóch, trzech miast. Mierzymy wysoko, chcemy stać się deweloperem ogólnopolskim. W Trójmieście, poza Gdańskiem i Sopotem, mamy zabezpieczone w ramach umów przedwstępnych jeszcze kilka innych działek. Niedawno podjęliśmy decyzję o ekspansji do nowego miasta — Wrocławia. Jesteśmy na etapie poszukiwania tam dobrze skomunikowanych gruntów — mówi Michał Melaniuk.

Dodaje, że firma poza budowaniem solidnego banku ziemi dba o wysokiej jakości wykończenie projektów.

— Staramy się, aby zarówno lokalizacja, jaki i efekt, czyli wybudowany blok, były atrakcyjne, komfortowe i cieszyły naszych klientów. Pracujemy, aby stać się modelową marką w naszym segmencie, który roboczo nazywamy podwyższonym średnim — mówi Michał Melaniuk.

251dc9e0-90f6-11e9-bc42-526af7764f64
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Na węgierskim rynku Cordia jest wiodącym deweloperem. Rokrocznie sprzedaje około tysiąca mieszkań. Podobny wynik chce osiągnąć w Polsce.

— Naszą ambicją jest, aby w miastach, w których jesteśmy obecni, zwiększyć poziom sprzedaży i oferować co najmniej dwa projekty jednocześnie. Nasze plany na ten rok zakładają zwiększenie sprzedaży o 45 proc. w stosunku do ubiegłego. W niedalekiej przyszłości planujemy sprzedawać mieszkania na poziomie 1 tys. rocznie — zapowiada dyrektor zarządzający w Cordia Polska.

Eksperci oceniają plan jako realny.

— Deweloperzy wchodzący na nowe rynki często przyjmują tzw. strategię małych kroków. Na początku realizują niewielkie inwestycje, aby sprawdzić chłonność i kondycję rynku. Po wstępnym rozeznaniu i udanym zakończeniu kilku inwestycji poszerzają obecność o nowe miasta i realizują większe projekty. Właśnie taką taktykę przyjęła Cordia w Polsce. Jest to na razie mały gracz, ale jego założenia sprzedażowe nie są niemożliwe. Przy dobrym i obmyślonym planie ma szansę sprzedawać 1 tys. lokali rocznie — uważa Aleksander Skirmuntt, dyrektor ds. rynku pierwotnego w Maxon nieruchomości.

Dla porównania: lider w Polsce, Dom Development, sprzedał w ubiegłym roku 3,6 tys. mieszkań.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu