Wielka Brytania: supermarkety wygrały z pubami

opublikowano: 26-09-2016, 11:03

Po raz pierwszy od kiedy sięgają dane supermarkety sprzedały w Wielkiej Brytanii więcej piwa niż w 145 tys. pubów, klubów, hoteli i restauracji, pisze The Guardian.

51 proc. z 44 mln hektolitrów, czyli 7,74 mld pint piwa sprzedanego w Wielkiej Brytanii w 2015 roku znalazło nabywców w handlu, głównie w największych sieciach supermarketów, poinformowało Stowarzyszenie Brytyjskiego Piwa i Pubów.

Różnego rodzaju lokale, gdzie można napić się legalnie piwa, od lat powoli traciły przewagę pod względem sprzedaży nad supermarketami, przypomina The Guardian. Tłumaczone było to agresywnymi promocjami cenowymi, szczególnie najpopularniejszych marek piwa. Na przykład podczas minionego weekendu brytyjskie Tesco sprzedawało 18 puszek piwa Stella Artois za 14 GBP, czyli ok. 1 GBP za pintę. Sieć Asda oferowała 20 puszek piwa Carlsberg za 10 GBP, czyli 65 pensów a pintę. Cena pinty piwa w pubie wynosi od 2,05 GBP do 4,70 GBP.

Jeszcze w 2000 roku ponad dwie trzecie piwa kupowano w Wielkiej Brytanii w pubach i innych lokalach. W 1990 roku było to 80 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, theguardian.com

Polecane