Przychody i EBITDA
W II kwartale przychody gotówkowe ze sprzedaży wyniosły 535,4 mln zł, co oznacza wzrost o 43 proc. r/r w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Skorygowana EBITDA segmentów łącznie osiągnęła 121,9 mln zł, o 24 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z uwzględnieniem efektów przejęcia Invia Group (kwiecień 2025) i Creative Eye (wrzesień 2024), przychody pro forma wzrosły o 5 proc. r/r do 591,3 mln zł, a skorygowana EBITDA pro forma zmniejszyła się o 2 proc. r/r, do 132,4 mln zł.
Wyniki segmentowe
Reklama i Subskrypcje: przychody gotówkowe na poziomie 167,2 mln zł, niewielki spadek skorygowanej EBITDA o 1 proc. r/r; spadek wynikał z trudnego otoczenia rynkowego dla reklamy online display, kompensowanego pozytywnymi trendami w subskrypcjach.
Turystyka: przychody pro forma wzrosły o 3 proc. r/r do 352,4 mln zł dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży pakietów wyjazdów zagranicznych. Skorygowana EBITDA segmentu spadła o 4 proc. r/r do 65 mln zł, głównie z powodu presji w regionie DACH (NIemcy, Austria, Szwajcaria) oraz sezonowości turystyki krajowej.
Finanse konsumenckie: przychody wzrosły o 23 proc. r/r do 60,4 mln zł, ale skorygowana EBITDA spadła o 14 proc. r/r do 7,3 mln zł. Wzrost przychodów był napędzany przez sprzedaż kredytów gotówkowych i pośrednictwo finansowe w Superauto.
Segment Pozostałe: przychody wzrosły o 40 proc. r/r do 14,4 mln zł, skorygowana EBITDA osiągnęła 2,4 mln zł (+428 proc.).
Koszty jednorazowe i amortyzacja
EBITDA w II kwartale 2025 została skorygowana o 33,8 mln zł, głównie w związku z kosztami transakcyjnymi przejęcia Invia Group (27 mln zł) oraz restrukturyzacją zatrudnienia w Invia Group (4 mln zł). Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych wzrosła do 61,9 mln zł (+56 proc. r/r), częściowo z tytułu alokacji ceny nabycia (PPA).
Wynik finansowy netto
Strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 11,1 mln zł, w porównaniu do 16,8 mln zł zysku w II kw. 2024 r.
Negatywny wynik netto był skutkiem jednorazowych kosztów fuzji i przejęć, wyższej amortyzacji PPA oraz wyższych kosztów finansowych związanych z finansowaniem przejęcia Invia Group.