Czytasz dzięki

Wycena LiveChatu o 50 proc. w górę

opublikowano: 24-07-2020, 08:58

Sobiesław Pająk, szef analityków w DM BOŚ, w raporcie z 16 lipca podniósł o 50 proc. do 81,6 zł cenę docelową akcji LiveChatu. Rekomendacja dłgoterminowa brzmi "trzymaj", a krótkoterminowa "przeważaj".

"Wygląda na to, że zmiana w zachowaniach konsumentów i przedsiębiorstw wymuszona przez pandemię będzie miała jednoznacznie pozytywny – i nie tylko krótkoterminowy – wpływ na działalność i wyniki finansowe spółki. Zanosi się na to, iż wolumeny (przyrost subskrybentów netto) miast ryzykiem oddolnym (z uwagi na wzrost wskaźnika odpływu klientów, churn) okażą się ryzykiem odgórnym dla spółki (z uwagi na zwiększony nacisk firm na komunikację on-line z klientem), wzmacniając korzystny wpływ istotnie rosnącego (głównie z uwagi na upselling) dolarowego ARPU" - napisał analityk w uzasadnieniu.

Zdaniem Mariusza Ciepłego, szefa LiveChata, pandemia
przyśpieszyła proces przenoszenia się wielu biznesów do internetu i zwiększyła
wagę komunikacji online z klientem.
Zobacz więcej

WZROST ZAINTERESOWANIA:

Zdaniem Mariusza Ciepłego, szefa LiveChata, pandemia przyśpieszyła proces przenoszenia się wielu biznesów do internetu i zwiększyła wagę komunikacji online z klientem. Fot. Marek Wiśniewski

Jak dodał, większe przyrosty nowych użytkowników netto oraz przede wszystkim spektakularny wzrost ARPU powinny istotnie wpłynąć na zyski LiveChatu w nadchodzących kwartałach.

"Choć od początku br. kurs akcji spółki podwoił się, to uważamy te wzrosty za uzasadnione (zakładając, że dotychczasowy trend ku upsellingowi wśród klientów nie zostanie nagle zastąpiony trendem downsellingu). W oczekiwaniu mocnych wyników finansowych w nadchodzących kwartałach (ok. 40-50-procentowy wzrost r/r zysków oczekiwany w II kwartale i ok. 30-procentowy wzrost r/r w następnych 2-3 kwartałach) podtrzymujemy naszą krótkoterminową rekomendację relatywną "przeważaj dla walorów LiveChatu" - napisano w raporcie.

Zastrzeżenia prawne DM BOŚ

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane