Każdy samorząd powinien prowadzić przemyślaną politykę public relations.
Zarządzanie musi się opierać na dialogu
Każdy samorząd powinien prowadzić przemyślaną politykę public relations.
Jacek Thiel
główny specjalista ds. promocji i turystyki w Urzędzie Miejskim w Wejherowie
Nie wyobrażam sobie działalności samorządu bez przemyślanej polityki public relations. Musi on dbać o dobry wizerunek wśród mieszkańców, turystów czy inwestorów. Dlatego urzędy powinny wykorzystywać narzędzia marketingowe zależnie od budżetu promocyjnego. Liczy się doświadczenie i pomysłowość.
Na dobry wizerunek urzędu wpływa także organizacja pracy — czy szanujemy czas petentów, kwalifikacje pracowników, terminowość udzielania odpowiedzi i przede wszystkim uśmiech oraz miła obsługa. Ponadto dochodzą działania promocyjne i turystyczne — wydawnictwa, reklamy, akcje promocyjne, marketing bezpośredni — nie da się prowadzić dobrej polityki promocyjnej, siedząc cały czas za biurkiem, potrzebna jest współpraca z branżą turystyczną i innymi gminami. Uważam, że public relations prowadzony jest w samorządach na wysokim poziomie, szczególnie w większych miastach.
Ryszard Grobelny
prezydent Poznania
Nie można wyobrazić sobie funkcjonowania nowoczesnego samorządu bez działań PR. Zarządzanie miastem musi się opierać na ciągłym dialogu z mieszkańcami. Ten dialog opiera się na stałym kontrolowaniu potrzeb i oczekiwań mieszkańców wobec samorządu, a także na inicjowaniu wydarzeń, które sprawią, że coraz więcej mieszkańców będzie uczestniczyć w życiu miasta. Duży nacisk kładziemy na bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, które odbywają się w ramach „Miejskiego programu rewitalizacji”. Bez konsultacji społecznych trudno wyobrazić sobie powodzenie tego projektu. Są one też doskonałą okazją do wzajemnego poznania się i zrozumienia, co zawsze prowadzi do wzrostu zaufania na linii władza-mieszkańcy.
Karol Zawiślak
sekretarz gminy w Urzędzie Miejskim w Sulejowie
Public relations w samorządzie jest potrzebny. Przekazywanie informacji do prasy buduje wizerunek urzędu, a jednocześnie zapoznaje społeczeństwo z jego działaniami. W naszym urzędzie jest wyznaczona osoba do kontaktów z mediami. Dobrym rozwiązaniem byłoby ustanowienie rzecznika prasowego, ale w małych jednostkach samorządowych jest to nierealne z uwagi na brak pieniędzy.
Podpis: UŚ