Allegro.eu zwiększyło zysk o 95 proc., podwyższyło prognozy

opublikowano: 26-11-2020, 06:28
aktualizacja: 26-11-2020, 09:15

Zysk netto Allegro.eu, bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych, rósł w trzecim kwartale o 94,6 proc. do 147,4 mln zł. Uwzględniając je strata netto największego w Polsce serwisu e-commerce wyniosła 131,7 mln zł.

- Na nasz wynik netto istotnie wpłynęły jednorazowe wydatki związane z przygotowaniem pierwszej oferty publicznej Allegro.eu oraz koszty, głównie niegotówkowe, związane z programami motywacyjnymi, przyznaniem akcji pracownikom i refinansowaniem naszych kredytów – tłumaczy Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro. - Łączny wpływ tych jednorazowych zdarzeń wyniósł 279,1 mln zł. Nie wliczając tych kosztów, zamiast straty netto za trzeci kwartał mielibyśmy zysk netto w wysokości 147,4 mln zł – dodał.

Przychody netto spółki wzrosły w trzecim kwartale o 49,7 proc. do 928,7 mln zł.

Konsens prognoz analityków wg PAP wynosił 940 mln zł.

Skorygowana EBITDA, czyli wynik operacyjny bez amortyzacji i uwzględnienia jednorazowych kosztów związanych z IPO, wyniosła 408,5 mln zł i była prawie 27 proc. większa niż rok wcześniej.

Konsens prognoz analityków wg PAP wynosił 412,8 mln zł.

“Allegro opublikowało zestaw dobrych danych i nie powinno to nikogo dziwić. Grupa nadal cieszy się bardzo silną pozycją rynkową, a wpływ COVID-19 na polski handel detaliczny bardzo pomaga w rozwoju biznesu. Zwracamy uwagę, że wzrost kosztów netto dostaw i kosztów marketingu potwierdza tezę z naszego raportu z dnia 18.11.2020 r. Marża EBITDA Allegro jest pod presją. Konsensus rynkowy zakładający stabilizację marż jest naszym zdaniem zbyt optymistyczny.” - napisali w komentarzu porannym analitycy BM mBanku. Ich rekomendacja brzmi “sprzedaj” z ceną docelową 54 zł.

Wartość sprzedanych produktów na platformie Allegro wzrosła o prawie 49 proc. do 8,25 mld zł. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln, czyli była o 300 tys. większa niż na koniec pierwszego półrocza 2020 r. i o 1,4 mln większa niż przed rokiem. Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w okresie ostatnich 12 miesięcy kończącym się 30 września przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6 proc.

fot. Marek Wiśniewski
fot. Marek Wiśniewski

- Wyniki Allegro pokazują, że popularność zakupów online wśród polskich konsumentów szybko rośnie. W czwartym kwartale obserwujemy dalszy wzrost tego zainteresowania – powiedział prezes Francois Nuyts.

Allegro podwyższyło swoje prognozy na 2020 r. Spodziewa się dynamiki wzrostu wartości sprzedanych produktów na platformie Allegro „nieznacznie powyżej 50% r/r” oraz wzrostu skorygowanej EBITDA „wyraźnie powyżej 20% r/r”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane