Allianz szykuje cięcia etatów. AI przejmie część zadań w call center

ON, Bloomberg
opublikowano: 2025-11-26 17:09
zaktualizowano: 2025-11-26 17:18

Allianz rozważa redukcję etatów w swojej spółce zależnej Allianz Partners, która zajmuje się m.in. ubezpieczeniami turystycznymi i pomocą w nagłych sytuacjach. Firma analizuje obecnie, w jaki sposób w najbliższych latach wykorzystać sztuczną inteligencję, co może przełożyć się na ograniczenie części stanowisk — głównie w centrach telefonicznej obsługi klienta – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Według informacji „Suddeutsche Zeitung” Allianz Partners może zlikwidować od 1,5 tys. do 1,8 tys. miejsc pracy w ciągu najbliższych 12–18 miesięcy. Źródła zbliżone do rozmów podkreślają jednak, że ostateczne decyzje nie zapadły.

Rzecznik spółki nie odniósł się bezpośrednio do planowanych cięć. W pisemnym oświadczeniu firma zaznaczyła, że wdrażanie AI stworzy szanse na zdobycie nowych kompetencji i rozwój wewnątrz organizacji, ale jednocześnie może zagrozić tym rolom, które dziś opierają się głównie na manualnych procesach.

AI przyspiesza automatyzację w wielu branżach

Coraz więcej firm wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatyzacji usług i obniżania kosztów. We wrześniu Lufthansa ogłosiła, że do końca dekady zlikwiduje 4 tys. stanowisk administracyjnych, powołując się m.in. na rosnące znaczenie AI. Z kolei według ING nawet około 1 tys. miejsc pracy jest zagrożonych ze względu na postępującą cyfryzację i zmieniające się potrzeby klientów.

Allianz Partners zatrudnia obecnie około 22,6 tys. pracowników.