Adam Jonas, który specjalizuje się w analizie rynku aut elektrycznych w Morgan Stanley uważa, że Musk chce przedstawić plan, którego celem jest bardziej budowa systemu transportu publicznego niż sprzedaży aut elektrycznych indywidualnym klientom.

- Uważamy, że brakującą częścią [planu Muska – red. pb.pl] może być system usług transportowych na żądanie, wykorzystujący umiejętności Tesli dotyczące elektrycznych i autonomicznych pojazdów – napisał Jonas.
Jego zdaniem, sprzedaż aut indywidualnym klientom nie może być na zawsze trwałym modelem biznesowym Tesli.
- Przemysł motoryzacyjny jest we wstępnej fazie metamorfozy z modelu prywatnego posiadania do modelu publicznego transportu – napisał Jonas.
Jego zdaniem, Tesla może chcieć być jednym z pierwszych na powstającym rynku.
Bloomberg przypomina, że Jonas od dawna głosi, że Tesla powinna być jednym z pierwszych graczy na rynku autonomicznych, elektrycznych pojazdów publicznego transportu. W listopadzie pytał o to Elona Muska, ale ten jedynie śmiał się i odpowiadał, że to „całkiem sprytne pytanie”.