Ustalenie ceny emisyjnej poprzedzono negocjacjami z inwestorami w sprawie udziału w kolejnej subskrypcji. Zarząd planuje przeznaczyć pozyskane środki głównie na operacje w obszarze tzw. go-to-market m.in. w marketingu, szczególnie w kontekście budowania potencjału
wzrostowego w kolejnych latach.
- Emisje tego typu zamykamy zwykle w bardzo wąskim, klubowym gronie. Naszym celem było sprawne przeprowadzenie procesu ograniczając ryzyka, jednocześnie wykorzystując szansę na dofinansowanie i rozwój. Otrzymaliśmy deklarację udziału w nowej emisji od kilku inwestorów, którzy zadeklarowali objęcie wszystkich akcji objętych kapitałem docelowym. Planujemy zakończenie procesu zawierania umów objęcia akcji nowej emisji i ich opłacenia przez inwestorów w ciągu tygodnia - mówi Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.
Kapitalizacja spółki to 291 mln zł, a kapitał dzieli się obecnie na 5,1 mln akcji. Poprzednia emisja odbyła się w 2022 r.
Spółka zbudowała grafową platformę analityczną, pozwalającą organizować i analizować duże dane (miliardy obiektów) z różnych źródeł na grafach wiedzy. Platforma DataWalk znajduje zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym.
W I kwartale 2024 r. przychody DataWalk wyniosły 6,4 mln złi były dwukrotnie wyższe niż w analogicznym okresie 2023 r. Strata EBITDA wyniosła 21,7 mln zł wobec 9,6 mln zł straty w I kwartale 2023 r., a skorygowana o koszt programu motywacyjnego oraz zmianę stanu odpisów aktualizujących wartość aktywów wyniosła 6 mln zł, o połowę mniej niż rok temu.