Brytyjscy internauci najczęściej odwiedzali płatne serwisy futbolowe w czasie Mistrzostw Świata w Niemczech - poinformowała w środę agencja badawcza Nielsen/NetRatings.
Według raportu agencji, internauci szukali głównie transmisji meczów poprzez telewizję internetową (IPTV), relacji meczów na portalach internetowych, informacji i statystyk. Brytyjscy fani piłki nożnej spędzili na płatnych stronach futbolowych najwięcej czasu, bo średnio ponad 9 minut.
Jednak, według raportu, rekord pojedynczych wejść na płatne strony futbolowe w czasie Mistrzostw Świata 2006 należy do Australijczyków.
13 czerwca, podczas meczu z Japonią, w czasie 100 minut płatne strony WWW poświęcone Mistrzostwom Świata odwiedziło 200 tys. australijskich miłośników futbolu. Przed meczem z Brazylią na te same strony weszło 155 tys. australijskich fanów piłki nożnej. Jest to około 1,5 raza więcej niż średnia odwiedzin płatnych stron futbolowych przez brytyjskich fanów futbolu przed meczem ich drużyny.
Według nieoficjalnych szacunków FIFA, dochody z transmisji internetowych, sprzedaży pamiątek poprzez Internet i płatnych treści internetowych w czasie Mistrzostw Świata 2006 wyniosły około 100 mln GBP.
Internauci-fani futbolu na płatnych stronach www w czasie Mistrzostw Świata wNiemczech Internauci ilość ilość stron czas spędzony (tys.) na internautę na stronach Brytyjczycy 938 17 09:22Niemcy 770 5 02:47Hiszpanie 637 12 07:05Brazylijczycy 485 7 03:22Włosi 475 10 03:53Australijczycy 117 10 04:38.