Carlsberg Okocim i Kompania Piwowarska zwiększyły sprzedaż piwa w I kw.

opublikowano: 2004-04-21 16:48

ISB: Carlsberg Okocim SA sprzedał w I kwartale 717,98 tys. hektolitrów piwa, co oznacza wzrost o 8,9% w stosunku do I kw. ubiegłego roku, natomiast Kompania Piwowarska sprzedała 1,710 mln hektolitrów piwa, czyli o 4,3% więcej, poinformowali w środę prezesi obu spółek, Marcin Piróg i Paweł Sudoł.

„W całym roku chcemy utrzymać taką dynamikę sprzedaży piwa” – powiedział Piróg dziennikarzom.

Prezes Kompanii Piwowarskiej powiedział także, że w ciągu roku obrotowego spółki, czyli od marca 2003 do marca 2004 spółka sprzedała 9,16 mln hektolitrów piwa, co oznacza wzrost o 7,2% r/r.

Natomiast prezes Grupy Żywiec Nico Nusmeier nie chciał ujawnić ilości piwa sprzedanego w pierwszym kwartale przez spółkę.

„Licząc to, co sprzedały razem w pierwszym kwartale ubiegłego roku Grupa Żywiec razem z Brau Union i porównując to do sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku, to trend jest wzrostowy, a dynamika podobna do tej, w jakiej rozwija się rynek” – powiedział prezes Żywca.

W zeszłym roku nastąpiło połączenie Grupy Żywiec z grupą Brau Union Polska, co było konsekwencją połączenia głównego udziałowca Żywca – holenderskiego Heinekena z austriacką grupą BBAG.

Zdaniem Nusmeiera udział Żywca w rynku wynosi obecnie 36-37%.

Natomiast udziały w rynku Kompanii Piwowarskiej i Okocimia, według prezesów obu spółek, wynoszą odpowiednio ok. 34% i 14-15%.

qk/tom