Carlsberg Polska zapowiada wzrost wyższy niż rynek i zwiększenie udziału

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 28-06-2006, 20:23

Browary Carlsberg Polska, pomimo słabej sprzedaży piwa na początku roku, chce w tym roku wzrosnąć ponad rynek. Spółka zamierza zwiększać swój udział w rynku m.in. poprzez rozwój głównej marki Harnaś - jej sprzedaż ma się podwoić w ciągu kilku lat.

Browary Carlsberg Polska, pomimo słabej sprzedaży piwa na początku roku, chce w tym roku wzrosnąć ponad rynek. Spółka zamierza zwiększać swój udział w rynku m.in. poprzez rozwój głównej marki Harnaś - jej sprzedaż ma się podwoić w ciągu kilku lat.

W 2005 r, Carlsberg Polska sprzedał 909 tys. hektolitrów piwa Harnaś, podczas gdy w 2004 r, sprzedaż piwa tej marki wyniosła 493 tys. hektolitrów.

Carlsberg Polska informował na początku tego roku, że chce, do 2010 roku, mieć 20 proc. rynku, podczas gdy w 2005 roku jego udział w rynku piwa wyniósł około 14 proc.

"Na początku tego roku dotknęła nas długa zima, a potem chłodna wiosna. Dopiero teraz widzimy, że nadchodzi właściwa sprzedaż. Na razie mamy udziały rynkowe na stałym poziomie, ale mamy ambitne plany, aby je szybko zwiększać" - powiedział w środę PAP prezes Carlsberg Polska Marcin Piróg.

"Podtrzymujemy plany zwiększenia udziałów rynkowych do 20 proc. w ciągu kilku lat. Szacujemy, że będzie to wymagało zwiększenia naszej sprzedaży o około 50 proc." - dodał.

Choć łączna sprzedaż spółki nie wzrosła znacząco od początku roku, to w ostatnim czasie firma zauważyła duży wzrost sprzedaży marki Carlsberg. Nastąpiło to dzięki obniżeniu ceny tego piwa.

Obecnie, udział piwa Carlsberg w całym rynku wynosi 1,4 proc., pod względem wolumenu sprzedaży. Natomiast szacunkowy udział całej spółki w rynku piwa, według badania firmy AC Nielsen, wynosił w maju 14,5 proc.

Carlsberg wspiera swoją sprzedaż także poprzez działania marketingowe, związane m.in. z mistrzostwami świata w piłce nożnej (te działania w okresie mistrzostw świata w piłce nożnej pochłoną kilka mln zł). Dodatkowo większość należących do Carlsberga marek zajmuje się sponsoringiem, niektóre z nich wspierają kluby piłki nożnej: Harnaś sponsoruje Widzew Łódź, Bosman - Pogoń Szczecin, a Piast - Śląsk Wrocław.

W latach 2006-2007 spółka ma zamiar wydać 100 mln zł na zwiększenie mocy produkcyjnych w browarze w Brzesku o około 600 tys. hl. Obecnie browar w Brzesku produkuje 2,6 mln hl piwa rocznie. Docelowo, do lata 2008 r. ma to być 3,2 mln hl. Po zakończeniu inwestycji w Brzesku, Carlsberg zamierza rozbudować browar w Sierpcu i planuje zwiększenie mocy z obecnych 800 tys. hl do 1,2 mln hl.

Wszystkie browary w Polsce sprzedały w 2005 roku 30,27 mln hl piwa, czyli o 5,1 proc. więcej niż w 2004 r. Według szacunków branży w 2006 r. wzrost sprzedaży może wynieść 2-3 proc.

W 2005 r. Grupa Carlsberg Polska sprzedała rekordową ilość 4,314 mln hl piwa, czyli o 7 proc. więcej niż w 2004 r. Spółka osiągnęła w 2005 r. przychody ze sprzedaży 845 mln zł (w 2004 r. wyniosły one 784 mln zł) oraz 115 mln zł zysku operacyjnego (w porównaniu do 44 mln zł w 2004 r.). Zysk netto zwiększył się z 5,5 mln zł w 2004 r. do 65 mln zł w 2005 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Carlsberg Polska zapowiada wzrost wyższy niż rynek i zwiększenie udziału