Sprzedaż aut osobowych wzrosła w Chinach w okresie 11 miesięcy 2005 r. o 19,48 proc. w ujęciu rocznym do 3,52 mln sztuk, poinformowało stowarzyszenie producentów CAAM. Produkcja samochodów wzrosła w tym samym okresie o 16,4 proc. i wyniosła 3,52 mln sztuk. W listopadzie sprzedaż sięgnęła 393,6 tys. sztuk i była o 33,48 proc. wyższa niż rok wcześniej i o 23,04 proc. wyższa niż w październiku.
Liderem chińskiego rynku motoryzacyjnego jest FAW Volkswagen, joint venture Volkswagena z First Automobile Works (FAW). Jego sprzedaż wyniosła w listopadzie 31,7 tys. aut i była o ok. 47 proc. wyższa niż miesiąc wcześniej. Drugie miejsce należy do Shanghai GM, joint venture General Motors i Shanghai Automotive Industry. Jego sprzedaż wzrosła w listopadzie o 18,84 proc. do 30,3 tys. aut.
MD, AFP