Deutsche Hypo nad Wisłą

opublikowano: 24-03-2014, 00:00

Bank hipoteczny zamierza współpracować z polskimi inwestorami. Chce im pożyczać 10-50 mln EUR.

Europejski rynek nieruchomości komercyjnych przed kryzysem dzielił się na dwie części: zachodnią (postrzeganą jaką dojrzałą i stabilną) i środkowo-wschodnią (z wyższym poziomem ryzyka). Linie podziału się zmieniły, a Polska na tym skorzystała. Jest już przez inwestorów wrzucana do worka z napisem „bezpieczne kraje” — takie jak Niemcy, Francja i Wielka Brytania. To zachęciło niemiecki bank hipoteczny Deutsche Hypo do otwarcia w Warszawie biura.

— Finansowaliśmy nieruchomości w Polsce z biur w Niemczech, Londynie, Paryżu i Amsterdamie. Chcemy jednak zachęcić do współpracy również polskich inwestorów. Zależy nam też na zdobyciu lokalnej wiedzy o rynku. To ułatwi ocenę ryzyka czy potencjału finansowanych nieruchomości — mówi Thomas Staats, szef sprzedaży zagranicznej banku.

Deutsche Hypo jest zainteresowane długoterminowym finansowaniem gotowych i generujących przychody biurowców, centrów handlowych i logistycznych, a także sieciowych hoteli. Preferowana wysokość kredytu to 10-50 mln EUR.

Taki rodzaj finansowania to specjalność niemieckich bankówhipotecznych. Na początku marca dwa z nich — Helaba i Berlin Hyp — zrefinansowały francuskiemu Unibail-Rodamco Galerię Mokotów na 200 mln EUR. Berlin Hyp dał funduszowi Valad 75 mln EUR na Centrum Janki. Z bankami hipotecznymi współpracują także polskie firmy, jak Echo Investment, które ma dobre relacje m.in. z Hypothekenbank Frankfurt (dawne Eurohypo).

Polacy stanowią znikomy ułamek klientów na rynku nieruchomości komercyjnych. Według wyliczeń Cushman & Wakefield, w ubiegłym roku kupili biurowce i centra handlowe za 263 mln zł. To zaledwie 8 proc. wartości wszystkich zawartych u nas transakcji.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane