W I kwartale 2022 r. Eurocash zanotował 51,7 mln zł straty netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej. Przed rokiem strata wyniosła 70,5 mln zł.
Wynik jest nieco gorszy od konsensu prognoz analityków, ankietowanych przez PAP (-46 mln zł).
Przychody spółki wzrosły r/r o 12,3 proc. do 6,5 mld zł, a EBITDA o 30 proc. do 151 mln zł.
– Liczymy na kontynuację wzrostów w kolejnych kwartałach, mimo wyzwań, z jakimi musi się zmierzyć nasza branża i cała gospodarka. Czynnikiem sprzyjającym sprzedaży w drugim kwartale był fakt, że święta wielkanocne w tym roku wypadły w drugiej połowie kwietnia, podczas gdy w 2021 r. na początku miesiąca, w związku z czym większość naszych klientów robiła wówczas większe zakupy jeszcze pod koniec pierwszego kwartału. Dobrym prognostykiem dla całej branży jest również dobra, słoneczna pogoda, która sprzyja m.in. sprzedaży napojów – mówi Paweł Surówka, prezes Eurocashu, cytowany w informacji prasowej.

© ℗