"Financial Times": konkurencja w systemach wyszukiwawczo- aukcyjnych

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 27-10-2005, 17:08

Google testuje system wyszukiwawczo-aukcyjny, który ma służyć do uruchomienia pierwszego aukcyjnego systemu, w którym niepotrzebny jest główny portal. System taki miałby zdecydowanie zmniejszyć atrakcyjność portali aukcyjnych, głównie eBay - stwierdza czwartkowy "Financial Times".

Google testuje system wyszukiwawczo-aukcyjny, który ma służyć do uruchomienia pierwszego aukcyjnego systemu, w którym niepotrzebny jest główny portal. System taki miałby zdecydowanie zmniejszyć atrakcyjność portali aukcyjnych, głównie eBay - stwierdza czwartkowy "Financial Times".

    Serwis ten nosi roboczą nazwę Google Base i pozwala na "wstawienie" do bazy wyszukiwawczej Google przedmiotów, które internauta chciałby sprzedać. W ten sposób, korzystając z fraz - np. "lista używanych samochodów do sprzedania", ewentualny kupujący miałby kontakt do sprzedających.

    Jak uważa "Financial Times", poprzez udostępnienie przedmiotów do sprzedaży Google chce podciąć finansowe podstawy działalności biznesowej portali aukcyjnych, zwłaszcza eBay.

    Nowy serwis Google Base może spowodować także ogromne straty firm prowadzących portale ogłoszeniowe jak Yellow Pages. Zamieszczają one ogłoszenia o sprzedaży na podobnej zasadzie jak Google Base.

    Według opinii "Financial Times", eBay i Google "od pewnego czasu znajdują się na kursie kolizyjnym". eBay inwestuje duże środki we własny system wyszukiwawczy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane