Specjalista przy szacowaniu wartości biznesu giełdowej spółki posłużył się modelem sumy poszczególnych części (SOTP). Opierając się na prognozach na 2017 r., segment prasy ma 2-procentowy udział w wartości Agory. To najmniej wśród sześciu segmentów — więcej waży nawet druk (4 proc.). Filarami są kino (39 proc.) i reklama zewnętrzna (26 proc.).
— Podobają nam się zachodzące zmiany w ramach grupy. Kluczowym segmentem stał się obszar film i książka [to jeden segment; wydawnictwo Agora w przychodach segmentu miało 6,6-procentowy udział — red.]. Otoczenie makro w Polsce i wzrost zamożności społeczeństwa będą sprzyjać dalszej budowie frekwencji w sieci Helios, bo cały czas statystycznie rynek polski w przeliczeniu na liczbę ludności jest mniejszy niż w wielu innych krajach UE. Dodatkowo dalsze impulsy wzrostowe dla tego segmentu powinny stymulować przygotowane projekty rozwojowe bazy ekranów i w szczególności wejście na rynek warszawski — uważa Maciej Bobrowski.
Ekspert podkreśla, że segment reklamy zewnętrznej powinien otrzymać kolejny impuls wzrostowy wraz z wprowadzaniem w życie uchwał krajobrazowych w poszczególnych miastach/aglomeracjach, a w segmencie internetowym istotnie do wartości dla akcjonariuszy w przyszłości dołożą się GoldenLine i YieldBird. © Ⓟ