Genotic wygrał konkurs Puls Up na najlepszy start-up

Magdalena GłowackaMagdalena Głowacka
opublikowano: 2025-05-22 20:00

Festiwalowi Carpathian Startup Fest towarzyszy konkurs na najlepszy pomysł biznesowy i najlepszą spółkę. W tym roku „Puls Biznesu” został głównym partnerem imprezy.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Czym jest konkurs Puls Up towarzyszący Carpathian Startup Fest?
  • Ile spółek zgłosiło się do tegorocznej edycji konkursu?
  • Kiedy i gdzie ogłoszono zwycięzcę konkursu Puls Up?
  • Kto został zwycięzcą tegorocznego konkursu Puls Up?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Pierwszą dziesiątkę spośród 192 zarejestrowanych spółek ogłosiliśmy w kwietniu. Wyłonienie zwycięzcy odbyło się dwuetapowo na Carpathianie 21 i 22 maja. Pierwszego dnia, po prezentacjach start-upów z półfinału, którym jurorzy zadali serię pytań, do ścisłego finału wyłoniono nie piątkę – jak planowano – a szóstkę firm. Po głosowaniu okazało się, że różnica w liczbie oddanych głosów między piątym a szóstym miejscem była tak niewielka, że postanowiono dać szansę na zwycięstwo jeszcze jednej firmie.

Uczestnicy rywalizowali o nagrody pieniężne: 50 tys. zł dla zwycięzcy, 35 tys. zł za drugie miejsce, 20 tys. zł za trzecie, oraz nagrody od „Pulsu Biznesu” i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Do kolejnego etapu przeszły:

- Genotic - zajmujący się produkcją przeciwciał zaprojektowanych z użyciem sztucznej inteligencji;

- iYoni – aplikacja medyczna dla par starających się o dziecko;

- Medmetrix - analizujący wyniki badań w oparciu o AI;

- Modino - platforma ułatwiająca bezpieczne aktualizacje oprogramowania na urządzeniach IoT;

- Riffsec - narzędzie do wykrywania zagrożeń cybernetycznych;

- Watersense - zajmujący się monitoringiem jakości wody opartym na czujnikach.

Dogrywka pomiędzy nimi odbyła się podczas drugiego dnia festiwalu. Były kolejne pitche i kolejne pytania z sali. Zadali je tym razem Eugeniusz Twaróg, zastępca redaktora naczelnego "Pulsu Biznesu", i redaktor Marcin Dobrowolski, odpowiedzialny m.in. za serię codziennych porannych podcastów PB Brief. Pytali założycieli start-upów o potencjał powodzenia na arenie międzynarodowej, ewentualne ryzyko biznesowe, potrzeby finansowe, zapotrzebowanie na energię, plany związane ze sprzedażą firmy.

W opinii jury tegoroczna edycja wyróżniała się wyjątkowym poziomem prezentowanych projektów. Zgłoszone startupy imponowały dojrzałością biznesową, trafnością diagnozy problemów i jakością zespołów założycielskich. Ostatecznie nagrodzono tych, którzy najlepiej połączyli innowacyjność z realnym potencjałem rynkowym.

Drugie miejsce zajęła spółka Riffsec, rozwijająca autorskie narzędzie do wykrywania zagrożeń cybernetycznych. Firma działa na rynku od dwóch lat. Do tej pory koncentrowała się na współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, dla których bezpieczeństwo danych stanowi istotny element funkcjonowania. Obserwując rosnące potrzeby mniejszych firm w zakresie ochrony przed cyberatakami, Riffsec planuje rozszerzenie swojej oferty. Dostosowuje rozwiązanie do specyfiki i możliwości sektora MŚP.

Do 9. edycji programu InCredibles zaproszona została spółka iYoni. Nagrodę publiczności o wartości 8 tys. zł zdobyła spółka Riffsec.