Groclin Zwiększenie prognozy wyników finansowych na 2003 rok.

opublikowano: 2003-12-11 08:41

ZWIĘKSZENIE PROGNOZY WYNIKÓW FINANSOWYCH NA 2003 ROK. Raport bieżący nr 43/2003 Zarząd Inter Groclin Auto S.A. z siedzibą w Karpicku informuje o podwyższeniu prognozy zysku netto oraz o podtrzymaniu prognozy przychodów ze sprzedaży na 2003 rok. W opinii Zarządu, skonsolidowane przychody w wysokości 470,0 mln zł pozwolą na wypracowanie 34,0 mln zł zysku netto, czyli o 7,9 % więcej niż wcześniej prognozowano. Tym samym wskaźnik EPS wzrośnie z poziomu 5,7 zł do 6,2 zł na koniec 2003 r. Prognozowane wielkości przedstawiają się następująco: [w mln zł] Prognoza na 2003 Prognoza na 2003 Zmiana (%) z dnia 27.02.2003 z dnia 11.12.2003 Przychody ze sprzedaży 470,0 470,0 - Zysk netto 31,0 - 32,0 34,0 7,9 EPS (zł) 5,7 6,2 7,9 W porównaniu do wyników skonsolidowanych za 2002 rok, prognoza oznacza, że Grupa Inter Groclin Auto zanotuje blisko 10% wzrost przychodów ze sprzedaży z 429,0 do 470,0 mln zł. Wzrost przychodów ze sprzedaży mimo trwającej recesji branży motoryzacyjnej był możliwy dzięki elastycznemu dostosowaniu się do wymagań i oczekiwań klientów zagranicznych. Silna pozycja rynkowa zaowocowała nie mniejszym portfelem zamówień od kontrahentów (Johnson Controls - Volvo, Mitsubishi - Belgia, Holandia; Lear Corporation - Volvo - Szwecja; Faurecia - Renault - Francja). Porównywalne wielkości przedstawiają się następująco: [w mln zł] 2002 A 2003 B Zmiana (%) Przychody ze sprzedaży 429,0 470,0 9,6 Zysk netto 29,3 34,0 16,0 EPS (zł) 5,9 6,2 5,1 Wyższy zysk netto to efekt kilku czynników: 1. niższej dynamiki wzrostu kosztów w stosunku do przychodów - na obecnym etapie rozwoju wzrost przychodów pociąga za sobą wzrost kosztów zmiennych przy praktycznie niezmienionym poziomie kosztów stałych 2. wyważona pozycja walutowa - biorąc pod uwagę cały rok obrotowy pozycja walutowa Grupy jest praktycznie neutralna - blisko 100% przychodów ze sprzedaży jest denominowane w EUR co jest prawie w całości równoważone znaczącym udziałem kosztów importu również denominowanych w EUR i SEK oraz poziomem kredytów, z których 88 % to kredyty dewizowe. 3. utrzymaniu konkurencyjności cen dzięki zaangażowaniu w produkcję o wysokiej pracochłonności technologicznej - proces produkcyjny związany z poszyciami foteli nadal wymaga dużego wkładu pracy ludzkiej przy jednoczesnym zaangażowaniu nowoczesnych urządzeń, co czyni polski zakład konkurencyjnym. 4. elastyczności wobec kontrahentów wyrażającej się wykorzystaniem tzw. nisz rodzajowych i czasowych, a także sprawności logistycznej, która zapewnia w tym zakresie przewagę konkurencyjną wobec producentów dalekowschodnich. Ugruntowana dzięki tym czynnikom pozycja konkurencyjna Grupy Inter Groclin Auto zaowocowała wzrostem przychodów ze sprzedaży. Spowodował on wykorzystanie posiadanych mocy produkcyjnych w około 90%. Data sporządzenia raportu: 11-12-2003