H&M pod presją: spadek sprzedaży w czerwcu utrudni osiągnięcie rocznych celów

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-06-27 09:04

H&M, drugi co do wielkości detalista mody na świecie, poinformował w czwartek o mniejszym niż oczekiwano wzroście zysku operacyjnego za okres od marca do maja oraz zapowiedział spadek sprzedaży w czerwcu, co utrudnia realizację rocznego celu dotyczącego zysków – podaje agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Zysk operacyjny za okres od marca do maja, będący drugim kwartałem szwedzkiej grupy, wyniósł 7,1 miliarda koron szwedzkich (672,5 mln USD) w porównaniu z 4,74 miliarda koron szwedzkich rok wcześniej i prognozą analityków LSEG na poziomie 7,37 mld. Sprzedaż w czerwcu 2024 roku ma spaść o 6 proc. w lokalnych walutach w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, co jest częściowo wynikiem niestabilnej pogody na wielu dużych rynkach H&M.

Dyrektor generalny Daniel Erver stwierdził, że grupa nadal wierzy w osiągnięcie celu 10 proc. marży operacyjnej na 2024 rok, ale osiągnięcie tego celu stało się trudniejsze. "Czynniki zewnętrzne wpływające na nasze koszty zakupu i przychody ze sprzedaży, w tym ceny materiałów i kursy walutowe, będą miały bardziej negatywny wpływ niż się spodziewaliśmy w drugiej połowie roku" – powiedział Erve.

H&M często ustępuje miejsca swojemu głównemu rywalowi, właścicielowi Zary, firmie Inditex. Tymczasem szybko rozwijająca się chińska marka modowa Shein dynamicznie rozszerza swoją działalność w Europie i planuje debiut na giełdzie w Londynie.