Taki wniosek wynika z analizy danych dotyczących zakupu i leasingu ponad 84 tys. tegorocznych modeli aut. Oparty na analizie ankiety zawierającej 223 pytania wskaźnik liczby problemów dostrzeżonych przez właścicieli samochodów w okresie pierwszych 90 dni posiadania wzrósł do 180 na 100 aut wobec 162 rok wcześniej.

- Biorąc pod uwagę wiele problemów, z którymi musieli borykać się producenci i ich dilerzy w minionym roku jest w pewien sposób zaskakujące, że jakość nie pogorszyła się jeszcze bardziej – powiedział David Amodeo z J.D. Power.
Dane pokazały, że właściciele nowych aut elektrycznych oraz ładowanych hybryd zgłaszali więcej problemów niż właściciele nowych samochodów z silniami spalinowymi. W przypadku Tesli, która została uwzględniona w badaniu po raz pierwszy, było to 226 zgłoszeń na 100 aut. Najlepszy w zestawieniu spalinowy Buick koncernu General Motors zanotował 139.