Jest trudniej, ale dla mądrych zawsze są dobre czasy

opublikowano: 19-12-2022, 00:15
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

W lutym 2019 r. firma Ray Trans zrealizowała pierwsze zlecenie transportowe w swojej historii, a już w październiku 2022 było ich ponad trzy tysiące. Pokazuje to skalę i rozwój firmy na niespotykanym wręcz poziomie.

1.miejsce województwo zachodniopomorskie – Ray Trans

Mocne strony: Naszą przewagą są ludzie pracujący w modelu biznesowym opartym na jasnych i klarownych zasadach, partnerstwie i nieograniczonych możliwościach rozwojowych – przekonują Daniel Podsiadło, prezes (na zdjęciu siedzi, z prawej), i Bartłomiej Wujec, wiceprezes Ray Trans.
Mocne strony: Naszą przewagą są ludzie pracujący w modelu biznesowym opartym na jasnych i klarownych zasadach, partnerstwie i nieograniczonych możliwościach rozwojowych – przekonują Daniel Podsiadło, prezes (na zdjęciu siedzi, z prawej), i Bartłomiej Wujec, wiceprezes Ray Trans.

Ray Trans to dynamicznie rozwijająca się spółka z sektora TSL, specjalizująca się w krajowym i międzynarodowym transporcie drogowym całopojazdowymi zestawami do 24 t oraz transportem drobnicowym pojazdami o DMC do 3,5 t. Oferuje również usługi autotransporterów, a także magazynowania i odpraw celnych.

– Najczęściej przewozimy ładunki neutralne, ale posiadamy również certyfikaty uprawniające nas do przewozu ładunków ADR czy organizacji transportu towarów militarnych i podwójnego zastosowania. Transporty ekspresowe, ponadgabarytowe, specjalne, chłodnicze, od oleju spożywczego, przez części samochodowe, do eksponatów sztuki – wymienia Daniel Podsiadło, prezes Ray Trans.

– Otrzymaliśmy certyfikat WSK, który uprawnia nas do organizowania przewozów towarów wojskowych i podwójnego zastosowania. Aby uzyskać ten certyfikat, przeszliśmy szczegółowy i wnikliwy audyt przeprowadzony przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji – dodaje Bartłomiej Wujec, wiceprezes Ray Trans.

Dynamikę rozwoju spółki prowadzonej przez czterech wspólników (ww. i Jakuba Świniarskiego oraz Tomasza Piankowskiego) pokazują liczby: w pierwszym roku osiągnęła 17 mln zł obrotu, w drugim 42 mln zł, w trzecim 84 mln zł, a w obecnym roku osiągnie około 140 mln zł obrotu.

Bartłomiej Wujec wymienia czynniki sukcesu: ludzie, elastyczność, otwartość na pomysły biznesowe. A działalność w tym spedycyjnym biznesie nazywa przygodą. Ray Trans to projekt biznesowy założony całkowicie od zera – jak przekonują w firmie – to odpowiedni plan biznesowy wdrożony w życie z dobrym pomysłem i odpowiednimi ludźmi.

– W lutym 2019 r. razem z Danielem urządzaliśmy pierwsze biuro w Warszawie, do którego mieli przyjść pierwsi spedytorzy. Teraz mamy dziesięć biur w całej Polsce, a w planach kolejne lokalizacje, nie tylko w kraju, lecz również za granicą – informuje Bartłomiej Wujec.

Jak przekonują członkowie zarządu Ray Trans, ten biznes jest wyjątkowy, ponieważ w partnerskim modelu współpracy zyski trafiają głównie tam, gdzie są wypracowywane, czyli do spedytora.

– To powoduje, że motywacja naszych spedytorów jest bardzo wysoka. Aby to było możliwe, struktura organizacyjna jest płaska i niskokosztowa, procesy biznesowe są efektywne i zinformatyzowane – tłumaczy Daniel Podsiadło. Dodaje, że w Ray Trans poza kwestiami bezpieczeństwa i jakości spedytor nie ma żadnych ograniczeń i barier w swojej pracy, tzn. że sam decyduje, na jakich rynkach chce pracować i się rozwijać, z kim nawiązywać nowe relacje biznesowe.

Po znacznym spowolnieniu na rynku transportu drogowego spowodowanym pandemią COVID-19 perspektywy dla branży na ten rok były bardzo obiecujące. Niestety, jak tłumaczą szefowie Ray Trans, wybuch wojny, inflacja i wzrost ceny paliw, a ponadto wprowadzenie postanowień kolejnego etapu Pakietu Mobilności, zaowocowały narastaniem problemów finansowych w firmach TSL. Oczywiście inflacja to również wzrost oprocentowania kredytów oraz rat leasingowych, co wpływa bezpośrednio na koszty prowadzenia firmy oraz utrzymanie płynności finansowej.

– Obecnie najbardziej widoczne w branży jest spowolnienie gospodarcze. Dlatego nieustannie poszukujemy nowych możliwości biznesowych na rynku europejskim, który według szacunków osiągnie w przyszłym roku wartość 390 mld euro, więc na pewno jest tam miejsce i przestrzeń dla Ray Trans – komentuje Daniel Podsiadło.

– Jest trudniej, ale dla mądrych zawsze są dobre czasy. Trzeba się dostosować, szukać nowych rozwiązań i być bardzo aktywnym – dodaje Bartłomiej Wujec.

Gazele Biznesu to najstarszy, najbardziej wiarygodny i najpopularniejszy ranking małych i średnich firm w Polsce. „Puls Biznesu” organizuje go nieprzerwanie od 2000 r., realizując misję wspierania przedsiębiorczości. Ranking bazuje na najbardziej obiektywnych kryteriach – wynikach finansowych, a udział w nim jest bezpłatny. Więcej informacji - kliknij

Przeczytaj historie pozostałych Gazel, które wygrały w województwach:

Dolnośląskie Gea Invest: Konkurencja nigdy nie śpi.

Kujawsko-pomorskie Onlybio.life: Technologie bio i IT w służbie urody.

Lubuskie Irydium Europe: Nie śrubujemy celów finansowych, niepotrzebny nam taki stres.

Łódzkie Naprzód Hospital: W trosce o higienę i wyżywienie w ZOZ-ach.

Lubelskie Polcarbotran: Dobre relacje z klientami dają siłę.

Małopolskie CP Trade Energia i Gaz: Specjaliści od obsługi rynku energii.

Mazowieckie Lantre: Warto postawić na wiedzę i doświadczenie.

Opolskie Sieć Budowlana Export: Buduj i remontuj z głową.

Podlaskie Syntis: IT to bezpieczny rynek, popyt nie spadnie przez lata.

Podkarpackie Enervigo: Transformacja energetyczna na 100 sposobów.

Pomorskie VGL Solid Group – Ligentia Group: Droga do osiągnięcia globalnej skali na rynku logistycznym.

Świętokrzyskie EkoEnergia Polska: Dopasować OZE do potrzeb.

Śląskie JM Stale: Wykorzystana zmiana warunków.

Warmińsko-mazurskie Goose Logistics Solutions: Sprawdzony partner w transporcie.

Wielkopolskie Integrale IT: Nie boimy się wyzwań.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane