W reklamie biały fan krykieta ogląda mecz w tłumie czarnoskórych, roztańczonych i głośnych fanów. W końcu wpada na pomysł jak uciszyć tłum. Daje im kubełek pełen kurczaków. Pomysł zadziałał.
Szum wokół spotu rozpoczął się gdy obejrzeli go widzowie w USA, głównie za pośrednictwem YouTube. KFC natychmiast wycofało reklamę z telewizji, ale w Internecie cieszyła się ona ciągle dużą popularnością.
KFC szybko odcięło się od jakichkolwiek posądzeń o rasizm twierdząc, że całe złe emocje i skojarzenia jakie nawarstwiły się wokół filmu, nie mają nic wspólnego z polityką firmy.
Rzecznik KFC szybko przypomniał także, że jego korporacja zapisała się w historii jako wzorowy pracodawca, który nigdy nie czynił różnic między ludźmi ze względu na kolor skóry.
Obejrzyj kontrowersyjna reklamę