Szczecińska grupa kapitałowa Komfort planuje wydać w 2003 r. około 110 mln zł na rozwój. Sieć sklepów Komfortu natomiast zmieni strategię sprzedaży.
Grupa Komfort jest właścicielem sieci 100 sklepów oferujących wykładziny podłogowe, panele, parkiety i akcesoria dekoratorskie.
— W tym roku chcemy uruchomić 12 obiektów. Pochłonie to około 30 mln zł. Dodatkowo na kampanię promocyjną wydamy 12 mln zł — mówi Romuald Stachowiak, prezes grupy Komfort.
Do grupy należy też spółka Porta KMI Poland, jeden z największych w kraju producentów drzwi. Jesienią Porta uruchomi nową fabrykę w Bułgarii. Koszt tej inwestycji to 7 mln EUR (30,2 mln zł) Zakład ma zaopatrywać rynki bułgarski i rumuński. Kolejna inwestycja wartości ponad 30 mln zł planowana jest w trójmiejskiej spółce deweloperskiej Invest Komfort. W tym roku ruszy w Gdańsku budowa apartamentowca na 400 mieszkań.
Najcenniejszym aktywem grupy jest jednak sieć sklepów Komfort. To największa sieć detaliczna i jednocześnie największy kontraktowy dostawca wykładzin. Przychody ze sprzedaży na cele inwestycyjne stanowią 20 proc. sprzedaży ogólnej sieci, która w 2002 r. sięgnęła prawie 400 mln zł.
— Poza lokalnymi sklepami nie mamy w Polsce konkurencji. Chcemy jeszcze wzmocnić naszą pozycję przez zmianę strategii sprzedaży — podkreśla Romuald Stachowiak.
Zmiana polegać będzie na wycofaniu ze sklepów Komfortu materiałów dekoratorskich, czyli tapet i tkanin. Sieć docelowo ma oferować wyłącznie asortyment związany z wykończeniem podłóg: terakotę, gresy, parkiety, panele, wykładziny i dywany.
Prezes grupy podkreśla, że podobne sieci są w USA, jednak w Europie Komfort będzie pierwszym tak wyspecjalizowanym dystrybutorem.
— Po zakończeniu restrukturyzacji zastanowimy się nad ekspansją na rynki Europy Zachodniej — mówi prezes Komfortu.
Udziałowcami grupy Komfort są: Romuald Stachowiak, Mieczysław Ciomek, Jacek Sarnowski i Andrzej Raubo (mają po 25 proc.).