Koniec kolejek do konsultanta

Monika Niewinowska
opublikowano: 2004-12-13 00:00

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeorganizowała sposób działania telefonicznej infolinii. Popularność tej formy komunikacji z PARP powodowała liczne zatory. Mimo aktywnych czterech numerów telefonicznych wielu przedsiębiorców narzekało, że nie może się dodzwonić do agencji. Nic dziwnego, w ciągu niecałego pół roku działania infolinii odebranych zostało prawie 25 tys. telefonów.

Aby usprawnić działanie infolinii, a jednocześnie ułatwić przedsiębiorcom bezpośredni kontakt ze specjalistami PARP, uruchomiono nowy numer informacyjny. Osoby dzwoniące pod ten numer będą automatycznie łączone z Regionalną Instytucją Finansującą odpowiednią dla regionu, z którego wykonywany jest telefon. Tam na przedsiębiorców czekać będą pracownicy regionalni, przeszkoleni przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku, gdy wszystkie stanowiska telefoniczne w Regionalnej Instytucji Finansującej będą zajęte, przedsiębiorca zostanie automatycznie przełączony do Warszawy, gdzie będzie na niego czekał konsultant PARP.

— Mamy nadzieję, że takie zmiany rozładują zatory, a przy okazji ograniczą zdenerwowanie przedsiębiorców, którzy nie mogli się do nas dodzwonić. Mamy świadomość, że właściciele firm i tak mają wystarczająco dużo zmartwień, dlatego staramy się zrobić wszystko, żeby ułatwić im konsultacje na temat programów pomocowych — zapewnia Agnieszka Józefowicz, odpowiedzialna w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości za organizację infolinii.