Krakowska Skrzynia Zagadek: nowy sposób na poznanie miasta

Marta Prus
opublikowano: 2024-10-29 13:12

Firma Gamescape z Krakowa, działająca w branży escape room od 2015 r., zaprezentowała mobilny escape room pod nazwą Krakowska Skrzynia Zagadek. Projekt stworzony we współpracy z Kraków Tourism Alliance ma wzbogacić ofertę turystyczną miasta przez innowacyjne podejście do jego zwiedzania.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Krakowska Skrzynia Zagadek nie jest pierwszym projektem turystycznym firmy Gamescape. W 2018 r. we współpracy z Filharmonią Krakowską powstał Filharmonia Escape Room, a w tym roku w Balicach ruszyła gra edukacyjna „Na tropie historii naszego lotniska”. Firma ma też na koncie 14 pokoi zagadek.

– Chcieliśmy pokazać, że gamifikacja świetnie się sprawdza w turystyce. Połączyliśmy mechanizm znany z pokoi zagadek, grywalizację i bogatą historię i kulturę Krakowa. W rezultacie powstała edukująca zabawa dla turystów z kraju i zagranicy – mówi Patrycja Curyło z Gamescape.

Krakowska Skrzynia Zagadek została zaprojektowana jako przenośna. Można ją przewozić na mobilnej platformie i szybko zamontować na miejscu. Na razie jednak jest częścią stacjonarnego pokoju „Wyzwanie Mistrza” i wymaga wcześniejszej rezerwacji. Gra, dostępna w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej, oferuje dwa warianty czasowe: 65 minut („Easy”) i 90 minut („Hard”). Cena to 240 lub 270 zł w zależności od wybranej wersji. Rozwiązanie samej Krakowskiej Skrzyni Zagadek trwa około 15 minut.

– Powstało innowacyjne narzędzie wykorzystujące potencjał gamifikacji, które nie tylko dostarcza rozrywki, lecz także edukuje i promuje Kraków w sposób niezwykle angażujący. Inicjatywa Gamescape ma szansę na nowo zdefiniować sposób, w jaki odwiedzający nawiązują interakcję z miastem i zapamiętują swoje doświadczenia w jednym z najpopularniejszych celów podróży w Polsce. Kraków staje się nie tylko miejscem do zwiedzania, ale i przestrzenią do odkrywania bogatej historii, tradycji oraz lokalnych atrakcji w bardzo interaktywny sposób – mówi Grzegorz Soszyński, prezes Kraków Tourism Alliance.

Pod koniec listopada projekt ma zostać czasowo zawieszony, a następnie wznowiony w formie samodzielnego, mobilnego escape roomu dostępnego podczas targów, akcji promocyjnych i innych wydarzeń w mieście. Po Nowym Roku pojawi się też nowa odsłona i kolejne skrzynie. Na razie Gamescape nie planuje wdrożenia podobnych projektów w innych miastach.