Czytasz dzięki

Kraska: w czwartek zaprezentujemy strategię walki z drugą falą koronawirusa

  • PAP
opublikowano: 31-08-2020, 19:33

W czwartek zostanie zaprezentowana strategia na jesień – poinformował w poniedziałek wiceminister zdrowia Waldemar Kraska, mówiąc o zapowiadanej przez epidemiologów drugiej fali koronawirusa. Wiceszef MZ powiedział, że jesienią możemy przekroczyć ponad tysiąc zakażeń dziennie.

Wiceszef resortu zdrowia poinformował w radiu RMF FM, że w czwartek zostanie oficjalnie zaprezentowana strategia walki z drugą falą koronawirusa.

"Ona będzie obejmowała w różnych aspektach także to, że pacjentów (z koronawirusem– PAP) na jesieni może być zdecydowanie więcej" – powiedział Kraska.

Jego zdaniem zapowiadana druga fala koronawirusa nie będzie aż tak duża jak pierwsza. "Widzimy, że ten wirus jest co prawda bardziej zjadliwy, ale nie daje takich dużych powikłań ogólnoustrojowych jak wiosną" – powiedział Kraska.

Podkreślił, że wirus w okresie jesiennym może być łagodniejszy. Zaznaczył jednocześnie, że w perspektywie jesieni należy także myśleć o epidemii grypy czy o zwykłych przeziębieniach, które – jak wskazał – mogą być zmorą, szczególnie lekarzy rodzinnych.

Kraska, pytany, czy zakładany jest scenariusz mówiący o kilku tysiącach zachorowań dziennie, odpowiedział, że "aż tyle nie powinno być". "Możemy przekroczyć liczbę tysiąca zakażeń dziennie" – dodał. Wiceminister zdrowia podkreślił, że 96-97 proc. stanowią przepadki bezobjawowe, które nie skutkują hospitalizacją.

Wiceszef MZ zapewnił, że system jest przygotowany do przeprowadzania ponad 60 tys. testów dziennie. "Wiemy, że taka możliwość będzie na jesieni konieczna. Chcemy także umożliwić, aby lekarze rodzinni też kierowali na badania koronawirusa" – zapowiedział Kraska.

Pytany z kolei, jaki procent zachorowań stanowiły do tej pory zakażenia z imprez rodzinnych, m.in. z wesel i z pogrzebów, odpowiedział, że jest to mniej więcej 10-15 proc. Kraska zwrócił uwagę, że wiele krajów zaostrza przepisy dotyczące wesel, jednak – jak mówił – w Polsce mają one wielką tradycję, dlatego resort cały czas apeluje o przestrzeganie reżimów sanitarnych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane