Spółka zamknęła miniony rok 35,4 mld EUR przychodów. Choć wzrosły o 2,7 mld EUR w porównaniu z osiągniętymi w 2022 roku, to okazały się niższe o 900 mln EUR od prognozy analityków.
Największa europejska linia lotnicza oczekuje wzrostu straty operacyjnej w pierwszym kwartale, sięgającej rok temu 273 mln EUR, z powodu zwiększonych kosztów działalności spowodowanych przez strajki, a także osłabienie rynku cargo po jego boomie w okresie pandemii.
Podwyższenie wynagrodzeń pracowników, którzy strajkowali i nadal strajkują w tej sprawie, obudziło obawy o marżę operacyjną Lufthansy. Przewoźnik podtrzymał jednak w czwartek deklarację osiągnięcia stabilnych co najmniej 8 proc. skorygowanej marży EBIT. W 2023 roku wyniosła 7,6 proc. Lufthansa zapowiedziała wypłatę 30 eurocentów dywidendy na akcję i zadeklarowała zamiar przeznaczania 20-40 proc. zysku na ten cel.
Akcje Lufthansy tanieją na początku czwartkowej sesji o 1,6 proc., najmocniej wśród spółek z branży transportu i logistyki notowanych na giełdzie we Frankfurcie. Wartość rynkowa spółki spada jak dotąd w tym roku o 13 proc.