Małe firmy nie boją się hakerów

opublikowano: 12-02-2020, 22:00

Zaledwie 8 proc. polskich firm jest przygotowanych na zagrożenia w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Firma Kantar na zlecenie spółki Volkswagen Financial Services sprawdziła poziom świadomości małych i średnich przedsiębiorstw dotyczącej bezpieczeństwa w sieci. Jak wynika z badania generalnie przedsiębiorcy deklarują, że traktują tę kwestię poważnie. Mimo to aż trzy czwarte z nich w 2019 r. nie miało budżetu przeznaczonego na technologie zapewniające bezpieczeństwo w sieci. Ponadto zaledwie 8 proc. firm deklaruje, że są przygotowane na takie zagrożenia. Ponad dwie trzecie badanych stosuje różnego rodzaju zabezpieczenia, ale wciąż doskonali się w tym obszarze.

— Niestety, aż jedna piąta przedsiębiorców nie ma wystarczającej wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa i nie przywiązuje do tego wagi. Również 20 proc. badanych na pytanie, czy w minionym roku padło ofiarą ataku hakerskiego, odpowiedziało twierdząco — analizuje Daria Pawęda, dyrektor departamentu rozwoju biznesu i obsługi klienta w Volkswagen Banku.

Niemal połowa firm, które zetknęły się z takim atakiem, nie odczuła jego skutków. Natomiast 10 proc. pytanych doznało z tego powodu uszkodzenia przetwarzanych danych albo wręcz te dane utraciło, a 6 proc. musiało na pewien czas zaprzestać prowadzenia działalności. Warto podkreślić, że blisko jedna piąta podmiotów wśród największych zagrożeń bezpieczeństwa IT wymienia brak świadomości swoich pracowników na ten temat, a 22 proc. jako główne ryzyko wskazuje dużą ilość nowoczesnych technologii i trudność w ich zabezpieczeniu. W przypadku 50 proc. ankietowanych za bezpieczeństwo IT odpowiada specjalnie stworzony do tego celu zespół, 30 proc. firm zleca to zadanie na zewnątrz, a 20 proc. deklaruje, że nie wyznaczyło osób, które zajmują się tym zagadnieniem. Zaledwie 17 proc. firm ma ubezpieczenie na wypadek ryzyka cybernetycznego.

cc937a7e-4287-11ea-b77f-2e728ce88125
Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu