Mały biznes stawia na sprzęt

Dominka Masajło
opublikowano: 14-12-2016, 22:00

Polscy przedsiębiorcy chcą inwestować głównie w maszyny, a nie w szkolenie kadry. Największą przeszkodą w rozwoju jest według nich wzrost kosztów.

Zamiary inwestycyjne oraz główne przeszkody polskich i międzynarodowych biznesmenów przeanalizowała spółka Bibby Financial Services, tworząc badanie „Global Business Monitor”. Analizie poddano 1,2 tys. małych i średnich przedsiębiorstw z sześciu krajów, w tym z Polski. Według raportu ponad połowa firm znad Wisły (60 proc.) za swoją główną szansę rozwoju uznaje akwizycję innego biznesu, a 20 proc. widzi ją w inwestowaniu w innowacyjne produkty i usługi. Natomiast 8 proc. deklaruje, że handel międzynarodowy jest dla nich gwarancją wzrostu. Dla porównania, w Wielkiej Brytanii zaledwie 3 proc. respondentów zainteresowanych jest akwizycją, a 20 proc. przedsiębiorców (podobnie jak w Polsce) uważa, że szansą wzrostu jest rozwój produktów. Nieco inaczej przyszłość widzą firmy z USA — podkreślają znaczenie social mediów w dalszym rozwoju. W kwestii dotyczącej barier utrudniających wzrost polscy i zagraniczni przedsiębiorcy są zgodni — utrudnienia widzą we wzroście kosztów (w Polsce — 47 proc.), regulacjach rządowych i legislacyjnych (40 proc.), a także w braku popytu (34 proc.). Jeśli chodzi o plany inwestycyjne — u rodzimych firm są one odmienne niż w przypadku kolegów z krajów o dłuższej tradycji biznesowej. Polski sektor MSP chce inwestować w maszyny i wyposażenie (39 proc.) oraz w sprzedaż i marketing (29 proc.). Natomiast głównie na szkoleniach i poszerzaniu wiedzy swoich pracowników zamierzają skupić się firmy z Wielkiej Brytanii (65 proc. wyborów), w Niemczech (62 proc.), w Irlandii (60 proc.) i w USA — (50 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominka Masajło

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Mały biznes stawia na sprzęt