Giełdowy fundusz skusił ceną akcjonariuszy modowego e-sklepu do sprzedaży części akcji. Zwiększać zaangażowanie w spółce zaczął w grudniu.
W obliczu trudnych dla branży modowej warunków i niepewności to e-commerce powinien poradzić sobie lepiej od sieci stacjonarnych i dalej prosperować, ponieważ jest m.in. bardziej elastyczny i mniej kosztowny w ekspansji – twierdzi Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com, a jego zdanie widocznie podziela giełdowy fundusz MCI Capital. Zgodnie z zapowiedzią zwiększył zaangażowanie w notowanym na GPW internetowym sklepie modowym.
MCI: 18 mln zł za akcje Answear.com
Fundusz MCI.EuroVentures kupił 222,12 tys. akcji Answear.com dających 1,27 proc. udziału. Tym samym zwiększył go do 24,6 proc., a porozumienie obejmujące także Forum X FIZ (za którym stoją Krzysztof i Arkadiusz Bajołkowie) ma teraz 83,5 proc. udziału w kapitale i głosach.
Transakcja jest efektem ogłoszonego przez MCI zaproszenia do sprzedaży 292,38 tys. akcji (ok. 1,67 proc. kapitału) po 28,5 zł. To oznacza, że kupiony pakiet kosztował 6,3 mln zł. Natomiast w grudniu MCI.EuroVentures dokupił 2,37 proc. akcji po tej samej cenie, czyli zapłacił 11,8 mln zł (łącznie wydał w obu transakcjach ok. 18,1 mln zł).
„Zrealizowaliśmy znaczącą część zakładanego skupu akcji. Będziemy dalej przyglądać się tej spółce i podejmować decyzje w zależności od sytuacji rynkowej” – komentuje MCI.
Na początku grudnia kurs Answear.com wynosił 23-24 zł, a w ostatnich dniach zbliżył się do 30 zł, czyli poziomu z lutego 2022 r. Do szczytu wynoszącego 39 zł, a nawet ceny z debiutu 8 stycznia 2021 r., czyli 32,5 zł, jeszcze trochę brakuje.
Przychody i EBITDA w górę
Fundusz uzasadnił decyzję o zwiększeniu zaangażowania m.in. bardzo atrakcyjną wyceną spółki i dużym potencjałem na tle konkurencji.
– Widzimy długoterminowy potencjał tego aktywa, poparty silnym wzrostem sprzedaży w 2022 r., i jako element strategii zakładamy akumulację akcji. Ta spółka, w związku z jej dynamiką wzrostu, niskim zadłużeniem, sytuacją konkurencyjną oraz bardzo sprawnym zarządzaniem jest bardzo interesującym podmiotem na tle innych spółek w modowej branży internetowej, a także w całym e-commerce – powiedział w grudniu Hubert Wichrowski, menedżer inwestycyjny MCI.
– Mamy zdywersyfikowany biznes i relatywnie odporny na wahania koniunkturalne, a okres sprzyjający rozwojowi sumiennie przepracowaliśmy, choćby otwierając nowe rynki czy też pracując nad budowaniem świadomości marki na obecnych. Potencjał do dalszego wzrostu i umacniania pozycji w Europie Środkowej i Wschodniej jest nadal ogromny i sądzę, że potrafimy go wykorzystać, o czym świadczą wyniki po trzech kwartałach tego roku – dodał Jacek Dziaduś, wiceprezes Answear.com.
W ciągu trzech kwartałów jego sprzedaż wzrosła do 609,2 mln zł (+43,5 proc. r/r), EBITDA do 37,3 mln zł (+34,7 proc.), a wynik netto spadł mniej więcej o połowę, do 5,3 mln zł. Natomiast w IV kw., według wstępnych danych, spółka zwiększyła przychody o 39 proc. do 359 mln zł. W efekcie w całym roku sprzedaż wzrosła o 42 proc. do 969 mln zł. Analitycy BM mBanku spodziewają się wysokiej dynamiki także w 2023 r.
