Międzynarodowe marketplace’y zaufały Poczcie Polskiej

opublikowano: 24-11-2021, 14:59

Singapurska platforma Shopee wybrała państwowego operatora na strategicznego partnera w Polsce. Wcześniej dostawy w swoim flagowym programie Prime powierzył mu Amazon.

Amazon ogłosił w październiku, że uruchamia w Polsce program Prime (zapewniający m.in. bezpłatne przesyłki), a szybką dostawą produktów zajmie się Poczta Polska — firmy współpracowały już wcześniej. W środę państwowy operator poinformował, że został strategicznym partnerem singapurskiej platformy Shopee, która zadebiutowała w Polsce we wrześniu.

— Marketplace’y, co widać np. na Allegro, nawiązują partnerstwa z kilkoma kurierami, by utrzymać konkurencję między nimi. Współpraca z Pocztą Polską — po InPoście — jest więc dla Shopee naturalnym krokiem w ekspansji, potwierdzającym jego determinację w zdobyciu udziałów w rynku. O wyborze Poczty Polskiej mogła zadecydować jej rozległa sieć punktów odbioru, obejmująca także mniej zaludnione regiony — mówi Krzysztof Kawa, analityk Erste Group.

Państwowa firma umożliwia dostawy do ponad 17 tys. punktów (kilkudziesięcioprocentowy wzrost r/r) — placówek własnych i partnerskich, w tym sklepów Żabka i Biedronka, kiosków Ruchu i stacji Orlenu. W pierwszym półroczu ponad 20 proc. przesyłek internetowych jej klienci odebrali w punktach, resztę pod adresem domowym. Do końca 2022 r. chce stworzyć sieć 2 tys. automatów paczkowych — dostarczą je włoska grupa Pakpobox i jej polski partner — spółka P2A Box, a co najmniej 750 z nich stanie przy placówkach Biedronki.

— W przypadku umowy z Shopee obydwie strony nastawione są na długoterminową współpracę, co znalazło odzwierciedlenie w zawarciu kilkuletniej umowy. Poczta Polska, jako największa firma logistyczna w kraju, ma do zaoferowania nowemu klientowi rozwiniętą na skalę całej Polski wyspecjalizowaną infrastrukturę, aktywa, technologie wspierające procesy biznesowe w obszarze logistyki i e-commerce, a także know how, które mogą pomóc drugiej stronie w rozwoju działalności i przyczynić się do spełnienia oczekiwań nabywców usługi w naszym kraju — komentuje Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

17proc.

Taką część sieci punktów Poczta Polska ma zlokalizowaną w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców…

18proc.

…a taką na obszarach wiejskich.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane