Spółka informatyczna chce zebrać z rynku 7 mln zł brutto. Debiut na GPW zaplanowała na 20 marca.
Power Media świadczą usługi informatyczne, rekrutują i wypożyczają (outsourcing) informatyków oraz zarządzają serwisem księgowości internetowej ifirma.pl. I właśnie na rozwój tej działalności przeznaczone będą pieniądze z oferty publicznej. Power Media chcą sprzedać do 1,4 mln akcji. Ich cenę ustalono na 5 zł. Jeśli sprzedadzą się wszystkie — spółka uzyska 7 mln zł brutto.
— Najważniejszy jest dla nas rozwój ifirmy. pl. Na rynku jest teraz ponad 1 mln małych firm, które mogą być naszymi potencjalnymi klientami — mówi Wojciech Narczyński, prezes Power Mediów.
Spółka ma teraz prawie 2 tys. klientów serwisu księgowego. Do 2009 r. chce ich mieć 20 tys. m.in. dzięki kampaniom promocyjnym, na które zamierza przeznaczyć ponad 4,8 mln zł z oferty publicznej.
W 2006 r. Power Media miały 10,7 mln zł przychodów i 1,4 mln zł zysku netto.
— To był dla nas wyjątkowy rok — przyznaje Wojciech Narczyński.
Na tyle wyjątkowy, że wyników — poza przychodami — nie udało się powtórzyć w 2007 r. Spółka jeszcze audytuje rezultaty. Narastająco po trzech kwartałach — bo takie dane na razie upubliczniła — ma 8,5 mln zł przychodów i 0,4 mln zł zysku netto. Prognoz finansowych na 2008 r. nie podaje.
Obecnie akcjonariuszami Power Mediów są członkowie zarządu oraz pracownicy, których walory objęto rocznym lock-upem.
Nowi właściciele, jeśli oferta sprzeda się w całości, będą kontrolować 15,7 proc. w podwyższonym kapitale spółki.