Movie Games zadowolone ze sprzedaży gry. Koszty marketingu i QA już się zwróciły

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2025-09-22 19:22

Movie Games poinformowało o pierwszych wynikach sprzedażowych swojej najnowszej produkcji. Gra Beyond Sunset, która miała premierę 12 września na platformie Steam, w ciągu pierwszych siedmiu dni od debiutu znalazła 3733 nabywców.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Koszty już pokryte

Spółka podkreśla, że wpływy ze sprzedaży pozwoliły na pełne pokrycie wydatków poniesionych na marketing oraz proces kontroli jakości (QA – Quality Assurance) związany z przygotowaniem pełnej wersji gry. Oznacza to, że tytuł bardzo szybko osiągnął próg rentowności pod względem kosztów promocyjnych i testowych.

Wynagrodzenie prowizyjne dla Movie Games

Zgodnie z obowiązującymi ustaleniami, na dzień sporządzenia raportu Movie Games przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 50 proc. zysku netto. W tym przypadku jest on rozumiany jako przychód ze sprzedaży gry pomniejszony o podatki oraz prowizje związane z dystrybucją na platformie Steam.

Optymistyczny początek

Debiut Beyond Sunset wpisuje się w strategię Movie Games polegającą na systematycznym rozwijaniu portfolio gier o globalnym potencjale. Choć liczby sprzedażowe z pierwszego tygodnia nie są rekordowe w skali branży, szybki zwrot kosztów marketingowych i QA świadczy o dobrym przyjęciu gry przez społeczność graczy oraz o skutecznej polityce kosztowej spółki.