
Start-up powstał w Szwecji w 2014 roku. Obsługuje cały proces sprzedaży, od odbioru odzieży z domów właścicieli, po fotografowanie, wystawianie ogłoszeń i wysyłkę. Wraz z ekspansją, liczba krajów, w których dostępna jest platforma, wzrośnie do 24. Znajdą się wśród nich m.in. Niemcy, Francja, Włochy, Austria, Polska, Holandia, Hiszpania i Portugalia.
„Każda rzecz kupiona jako używana oszczędza zasoby naszej planety. Na naszych nowych rynkach popyt na odzież z drugiej ręki szybko rośnie” - powiedział dyrektor Sellpy ds. ekspansji Gustav Wessman.
Grupa H&M kupiła swój pierwszy pakiet akcji Sellpy w 2015 roku. Cztery lata później zainwestowała w firmę ponad 20 mln euro i aktualnie jest właścicielem ok. 70 proc. jej akcji.
W związku z planowaną ekspansją start-up rozpoczął już współpracę z H&M, która zapewni mu dostęp do magazynów w Polsce, a także usług w zakresie dystrybucji, kontroli jakości odzieży i obsługi zamówień.