Należąca do H&M sieć e-sklepów z odzieżą używaną zadebiutuje w 20 krajach

ARŻ, Reuters
opublikowano: 2021-05-31 12:21

Szwedzki sklep internetowy z używaną odzieżą Sellpy, którego większościowym udziałowcem jest H&M, poinformował w poniedziałek, że rozpocznie działalność w 20 kolejnych europejskich krajach, w tym w Polsce, pisze Reuters.

Sellpy
Sellpy
Fot. Materiały promocyjne

Start-up powstał w Szwecji w 2014 roku. Obsługuje cały proces sprzedaży, od odbioru odzieży z domów właścicieli, po fotografowanie, wystawianie ogłoszeń i wysyłkę. Wraz z ekspansją, liczba krajów, w których dostępna jest platforma, wzrośnie do 24. Znajdą się wśród nich m.in. Niemcy, Francja, Włochy, Austria, Polska, Holandia, Hiszpania i Portugalia.

„Każda rzecz kupiona jako używana oszczędza zasoby naszej planety. Na naszych nowych rynkach popyt na odzież z drugiej ręki szybko rośnie” - powiedział dyrektor Sellpy ds. ekspansji Gustav Wessman.

Grupa H&M kupiła swój pierwszy pakiet akcji Sellpy w 2015 roku. Cztery lata później zainwestowała w firmę ponad 20 mln euro i aktualnie jest właścicielem ok. 70 proc. jej akcji.

W związku z planowaną ekspansją start-up rozpoczął już współpracę z H&M, która zapewni mu dostęp do magazynów w Polsce, a także usług w zakresie dystrybucji, kontroli jakości odzieży i obsługi zamówień.