Nestle będzie sprzedawać produkty Starbucks

aktualizacja: 07-05-2018, 08:10

Nestle zapłaci Starbucks 7,15 mld USD w ramach globalnego sojuszu „kawowego”, donosi Reuters.

W oparciu o niego, szwajcarski gigant spożywczy uzyskuje prawa do sprzedaży produktów amerykańskiej sieci kafeterii na całym świecie poza kawiarniami Starbucks.

Zobacz więcej

Pakowana kawa Starbucks fot. REUTERS/Mike Segar/Forum

Chodzi przede wszystkim o pakowaną kawę ziarnistą i napoje, które trafić mają na półki supermarketów.

Globalny sojusz na rynku kawy pozwoli dostarczyć doświadczenie Starbucksa domom milionów ludzi na całym świecie dzięki zasięgowi i reputacji Nestle – stwierdził Kevin Johnson, dyrektor generalny Starbucks.

W ramach transakcji Nestle przejmie około 500 pracowników Starbucksa. Szwajcarski gigant odnosząc się do skali umowy uspokoił, że program wykupu akcji pozostanie niezmieniony.

To nie pierwsza tego typu umowa szwajcarskiej firmy. Największa na świecie firma pakowanej żywności, ma różne umowy licencyjne. Sprzedaje m.in. należącą do General Mills markę Haagen-Dazs w Stanach Zjednoczonych zaś Hershey sprzedaje słynne batony Nestle KitKat na amerykańskim rynku.

Transakcja prawdopodobnie zostanie sfinalizowana do końca 2018 roku.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Nestle będzie sprzedawać produkty Starbucks