Czytasz dzięki

Niektóre brytyjskie sieci supermarketów racjonują część towarów

opublikowano: 25-09-2020, 16:17

W Wielkiej Brytanii klienci znów zaczęli robić zapasy z powodu obaw lockdownu, co skłoniło niektóre sieci supermarketów do racjonowania najmocniej wykupywanych towarów, informuje brytyjskie Yahoo.

Sieć Morrisons ograniczyła zakupy m.in. papieru toaletowego i środków do dezynfekcji do trzech na klienta choć zapewnia, że poziom zapasów jest wystarczający.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

- Wprowadziliśmy limit zakupów niewielkiej grupy kluczowych produktów, jak papier toaletowy i środki dezynfekcji – potwierdził rzecznik spółki.

Podkreślił, że zrobiono to pomimo wystarczających zapasów, bo sieć chce mieć pewność, że produkty będą dostępne dla wszystkich.

Ograniczenia wprowadziło też Tesco. Największa sieć brytyjskich supermarketów racjonuje sprzedaż do trzech sztuk mąki, makaronu, papieru toaletowego, chusteczek do pielęgnacji niemowląt, a także chusteczek do dezynfekcji. Są także dodatkowe limity w zakupach niewielkiej grupy produktów, m.in. ryżu i warzyw w puszkach, przez Internet.

Inne sieci supermarketów nie wprowadziły ograniczeń jak dotąd. Rzecznik Asda powiedział, że nie dostrzeżono oznak zmian zachowań zakupowych klientów. Sainsbury’s również twierdzi, że dostępność produktów jest dobra i nie wprowadzono żadnych ograniczeń.

W ubiegłym tygodniu sprzedaż papieru toaletowego wzrosła w Wielkiej Brytanii o 23 proc. Jego producent, WEPA Group, spodziewa się nadal zwiększonej sprzedaży, ale zapewnia, że nie będzie problemów z dostępnością.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Yahoo.co.uk

Polecane