Czytasz dzięki

Niektóre brytyjskie sieci supermarketów racjonują część towarów

opublikowano: 25-09-2020, 16:17

W Wielkiej Brytanii klienci znów zaczęli robić zapasy z powodu obaw lockdownu, co skłoniło niektóre sieci supermarketów do racjonowania najmocniej wykupywanych towarów, informuje brytyjskie Yahoo.

Sieć Morrisons ograniczyła zakupy m.in. papieru toaletowego i środków do dezynfekcji do trzech na klienta choć zapewnia, że poziom zapasów jest wystarczający.

fot. Bloomberg

- Wprowadziliśmy limit zakupów niewielkiej grupy kluczowych produktów, jak papier toaletowy i środki dezynfekcji – potwierdził rzecznik spółki.

Podkreślił, że zrobiono to pomimo wystarczających zapasów, bo sieć chce mieć pewność, że produkty będą dostępne dla wszystkich.

Ograniczenia wprowadziło też Tesco. Największa sieć brytyjskich supermarketów racjonuje sprzedaż do trzech sztuk mąki, makaronu, papieru toaletowego, chusteczek do pielęgnacji niemowląt, a także chusteczek do dezynfekcji. Są także dodatkowe limity w zakupach niewielkiej grupy produktów, m.in. ryżu i warzyw w puszkach, przez Internet.

Inne sieci supermarketów nie wprowadziły ograniczeń jak dotąd. Rzecznik Asda powiedział, że nie dostrzeżono oznak zmian zachowań zakupowych klientów. Sainsbury’s również twierdzi, że dostępność produktów jest dobra i nie wprowadzono żadnych ograniczeń.

W ubiegłym tygodniu sprzedaż papieru toaletowego wzrosła w Wielkiej Brytanii o 23 proc. Jego producent, WEPA Group, spodziewa się nadal zwiększonej sprzedaży, ale zapewnia, że nie będzie problemów z dostępnością.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Yahoo.co.uk

Polecane