Osoba pracująca musi być gotowa na zmiany. Chcemy jej w tym pomóc

Materiał partnera
opublikowano: 2023-07-19 15:10

Osobom pracującym nie zawsze jest łatwo odnaleźć się na współczesnym rynku pracy z uwagi na chaos tworzony przez czynniki, jakie go kształtują: technologię, zmiany społeczne, zawirowania makroekonomiczne oraz geopolitykę.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Małgorzata Petru, menedżerka ds. zarządzania różnorodnością i włączeniem, diversity officerka w Banku BNP Paribas
Małgorzata Petru, menedżerka ds. zarządzania różnorodnością i włączeniem, diversity officerka w Banku BNP Paribas
materiały prasowe

Badanie Deloitte Human Capital Trends wykazało, że konieczność radzenia sobie z dużą liczbą jednocześnie zachodzących zmian to największe utrudnienie w procesie osiągania przez pracowników i firmy wyznaczonych celów. W tym kontekście kluczowe kompetencje to zdolność i otwartość na zmiany. Elastyczność, umiejętność oduczania się, a zarazem gotowość do ustawicznego poszerzania swoich kwalifikacji i obycie cyfrowe – takich cech poszukują pracodawczynie i pracodawcy.

W praktyce oznacza to, że osoba pracująca musi być w trakcie swojej kariery gotowa na zmianę ścieżki rozwoju lub nawet przebranżowienie. Dotyczy to wszystkich, jednak dla niektórych może być szczególnie trudne. Rolą odpowiedzialnego pracodawcy jest zadbanie o usuwanie barier w rozwoju zawodowym, które mogą pojawiać się np. ze względu na wiek, płeć czy sprawowanie funkcji opiekuńczych. Przykładem jest tu adaptacja rodziców, najczęściej matek powracających po urlopach rodzicielskich.

W Banku BNP Paribas stawiamy na różnorodną i włączającą kulturę organizacyjną. Dlatego tworzymy programy, które wyrównują szanse rozwojowe grup zagrożonych wykluczaniem. Najlepsze pomysły kreowane są często w ramach oddolnych sieci pracowniczych, takich jak Kobiety zmieniające BNP Paribas, Wiek Agawy, Tato, masz to jak w Banku czy BNP Paribas Pride Poland. Oferujemy programy przebranżawiające, mentoringowe czy poszerzające zakres profesji, ze szczególną wrażliwością podchodząc do potrzeb kobiet czy społeczności 50+. „I can do IT” to program wyrównujący kompetencje cyfrowe. W ramach programu Future UP menedżerki i menedżerowie z najbardziej innowacyjnych firm poprzez mentoring wspierają odkrywanie potencjału i budowanie kariery osób pracujących w banku. Akademia ESG służy zaś do poszerzania wiedzy nt. zrównoważonego rozwoju, przygotowując na wyzwania regulacyjne i biznesowe.

To przykłady, które obrazują fundamentalne wartości, na jakich budujemy organizację. Chcemy, żeby rozwój kompetencji i jasna ścieżka awansu były dostępne dla każdego i zależne wyłącznie od motywacji oraz talentu, a nigdy od cech takich jak płeć, wiek czy orientacja seksualna.